Το ΕΠΑ.Λ Νικήτης από το σχολικό έτος 2020-2021 συμμετέχει σε δύο Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus. Το πρώτο αναφέρεται στη +/Δράση ΚΑ2/ ”Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών” με τίτλο «All for Nature, Nature for All» και το δεύτερο στη δράση ΚΑ1/ Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο “Το σχολείο μάς νοιάζεται”. Λόγω της πανδημίας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-2021, μαθητές και καθηγητές πήραν μέρος σε διαδικτυακές δραστηριότητες, όμως, στη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022 και τηρώντας πάντοτε τα μέτρα πρόληψης, πραγματοποιήθηκαν τρία ταξίδια/κινητικότητες.
MUGLA -TURKEY
Τρεις εκπαιδευτικοί, η Σκολίδου Κανέλλα, η Βασιλική Λάζου και η Μιχαλοπούλου Κυριακή και 5 μαθητές την περίοδο 26 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου ταξίδεψαν στη Μούλα της Τουρκίας στο επαγγελματικό λύκειο Zubedye Hanim. Έλληνες, Τούρκοι, Κροάτες και Λιθουανοί συνεργάστηκαν, δημιούργησαν, γέλασαν, περιηγήθηκαν, συνομίλησαν και ανέπτυξαν υπέροχες σχέσεις. Η φιλοξενία και η οργάνωση των Τούρκων συναδέλφων υπήρξε υποδειγματική. Η υποδοχή την πρώτη μέρα στο σχολείο τους μας συγκίνησε όλους. Παραδοσιακοί χοροί από μικρούς μαθητές του κοντινού Δημοτικού σχολείου δημιούργησαν ένα χαρούμενο κλίμα. Ακολούθησε τελετή υποδοχής με δώρα και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Ο συνάδελφος Mutlu Altay και οι άλλοι εκπαιδευτικοί ήταν μαζί μας, μας έλυσαν όλα τα προβλήματα και μας βοήθησαν σε ότι χρειαστήκαμε. Όλες οι δραστηριότητες ήταν άψογα οργανωμένες και πολύ ενδιαφέρουσες. Όπως φαίνεται και από τον τίτλο του, το πρόγραμμα αφορά το περιβάλλον. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην υπέροχη επαρχία της Μούλας.
Το καταπράσινο περιβάλλον και οι γαλάζιες θάλασσες φιλοξένησαν την ομάδα μας. Περπατήσαμε στο βουνό, κολυμπήσαμε, θαυμάσαμε λίμνες και ποτάμια, περιηγηθήκαμε στα όμορφα τουρκικά χωριά και σε τουριστικά θέρετρα, καθαρίσαμε ακτές από σκουπίδια. Μάλιστα την τελευταία μέρα ένα πάρκο στο κέντρο της πόλης Μούλα στολίστηκε με έργα περιβαλλοντικού περιεχομένου που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές που συμμετείχαν. Οι μαθητές μας πραγματικά απόλαυσαν την κάθε στιγμή. Η συμπεριφορά τους, η κοινωνικότητά τους, η συμμετοχή τους σε κάθε δραστηριότητα, η προσπάθειά τους να συνομιλήσουν στα Αγγλικά με τους ξένους συμμαθητές τους συνέβαλλαν σημαντικά στην επιτυχία του προγράμματος. Μάλιστα για κάποιους από αυτούς ήταν η πρώτη φορά που ταξίδεψαν στο εξωτερικό. Οι συνθήκες covid εμποδίσαν την δια ζώσης διεξαγωγή του προγράμματος την προηγούμενη χρονιά το ταξίδι μας στη Μούλα μας αποκάλυψε πόσο ανεκτίμητη είναι η προσωπική επικοινωνία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Το πρόγραμμα ERASMUS + δίνει ευκαιρίες στον εκπαιδευτικό κόσμο να ξεπεράσει τα όρια της ελληνικής πραγματικότητας και να ξεκινήσει έναν ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα με απώτερο στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
KLAIPEDA LITHUANIA
Στο χρονικό διάστημα 8 –15 Ιανουαρίου 2022 οι καθηγήτριες Βασιλική Λάζου, Κανέλλα Σκολίδου και πέντε μαθητές ταξίδεψαν στην Κλάιπεντα της Λιθουανίας. Στο σχολείο Klaipedos Batlijos Gimnazija ξανασυναντήθηκαν με τους συμμετέχοντες από την Τουρκία, την Κροατία και τη Λιθουανία αλλά και γνωρίστηκαν με τα μέλη της ομάδας της Σουηδίας για τους οποίους η Λιθουανία ήταν η πρώτη κινητικότητα. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλους, ένα ταξίδι ζωής ! Η εμπειρία της διαμονής και της φιλοξενίας των συναδέλφων Λιθουανών αλλά και των μαθητών τους στο σχολείο τους υπήρξε πραγματικά αξέχαστη! Το πρόγραμμα και οι δραστηριότητες των μαθητών γέμισαν τις πέντε ημέρες της κινητικότητας με εικόνες και βιώματα που είναι σίγουρο ότι δεν θα ξεχαστούν. Το σχολείο Klaipedos Batlijos Gimnazija που μας φιλοξένησε είναι ένα δημόσιο σχολείο με εξαιρετική οργάνωση, άριστη υλικοτεχνική υποδομή και προσωπικό, μια αποκάλυψη για όλους τους συμμετέχοντες. Ο προγραμματισμός του ταξιδιού περιλάμβανε επίσκεψη στο Κάουνας και στο Βίλνιους, επίσκεψη στο Aquarium στην Κλαϊπέντα, στη Nida και επιστροφή μέσω Βιέννης, όπου έγιναν και δυο διανυκτερεύσεις.
HOOR SWEDEN
Τον Μάρτιο του 2022 οι καθηγήτριες Βασιλική Λάζου, Κανέλλα Σκολίδου και πέντε ακόμη μαθητές μετέβησαν στην πόλη Hoor της Σουηδίας και ειδικότερα στο σχολείο Ringjoskolah, όπου βρίσκονταν και οι άλλοι πέντε εταίροι του προγράμματος. Το πρόγραμμα, με τον οικολογικό του προσανατολισμό, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να βιώσουν εμπειρίες στη φύση, να την αγαπήσουν και άρα να την προστατέψουν. Παίξαμε στο δάσος, περπατήσαμε, μιλήσαμε για ένα καινοτόμο σχολείο της φύσης και για τις λίμνες της περιοχής αλλά πάνω απ΄ όλα χαρήκαμε τη συναναστροφή με τους εταίρους μας στο πρόγραμμα. Η Σουηδία είναι μία χώρα με ενδιαφέρον και ευαισθητοποίηση για την ανακύκλωση. Το εργοστάσιο ανακύκλωσης που επισκεφθήκαμε έδωσε γνώσεις και αποδείξεις για τον τρόπο που άχρηστο υλικό γίνεται ενέργεια.
Οι πόλεις Μάλμε με τα πάρκα και το λιμάνι της και το Λουντ με το πανεπιστήμιο και τους υπέροχους πεζόδρομους που επισκεφθήκαμε μας εντυπωσίασαν. Η οργάνωση και η ποιότητα του σχολείου επιβεβαιώνουν τη φήμη του καινοτόμου και αποτελεσματικού σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στην επιστροφή η διαμονή στην Κοπεγχάγη έδωσε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην πόλη και να επισκεφθούμε τη Γλυπτοθήκη και το μουσείο Moντέρνας τέχνης Louisiana. Η ομάδα των συμμετεχόντων μαθητών και καθηγητών είναι πια δεμένη και ανυπομονεί για κάθε νέα συνάντηση. Ραντεβού το Σεπτέμβριο του 2022 στην Ελλάδα! Το ΕΠΑΛ Νικήτης προετοιμάζεται ήδη για να σχεδιάσει και να πραγματοποιήσει μια κινητικότητα αντάξια όσων προηγήθηκαν. Τουρκία, Λιθουανία, Ολλανδία, Κροατία, Σουηδία σας περιμένουμε!
Η υλοποίηση των σχεδιασμένων δραστηριοτήτων του προγράμματος επέτρεψε σε μαθητές και καθηγητές να “βγουν” από την τοπική σχολική πραγματικότητα και να γευτούν την ευρωπαϊκή σχολική πραγματικότητα. Μαθητές και καθηγητές εξάσκησαν και κατά συνέπεια βελτίωσαν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα. Για αρκετούς από τους μαθητές ήταν το πρώτο ταξίδι στο εξωτερικό. Βελτίωσαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Συμμετέχοντας στις εργασίες της κάθε κινητικότητας συνομίλησαν, δημιούργησαν, περιηγήθηκαν, τραγούδησαν, χόρεψαν, γέλασαν κι έχτισαν καινούργιες φιλίες. Οι καθηγήτριες που είχαν συμμετάσχει και στο παρελθόν σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ (No Memorize Any More Come and Play For More) είχαν για άλλη μια φορά την ευκαιρία να εντρυφήσουν στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Οι εμπειρίες κι οι γνώσεις που αποκόμισαν στοχεύουν τόσο στην προσωπική εξέλιξη όσο και στη βελτίωση του σχολείου που υπηρετούν.
Οι μαθητές και μαθήτριες του ΕΠΑ.Λ Νικήτης με την επιμέλεια και το συντονισμό της καθηγήτριας Κανέλλα Σκολίδου δημιούργησαν ένα σχολικό περιβαλλοντικό περιοδικό. Δημιουργήθηκαν τρία τεύχη, ένα για κάθε κινητικότητα όπου αποτυπώθηκαν με άρθρα και φωτογραφικό υλικό οι εμπειρίες που αποκόμισαν οι μαθητές από κάθε μετακίνηση. Επιπρόσθετα, οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά και δημιούργησαν μια παρουσίαση σχετική με την πολιτική της χώρας μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Τέλος οι κινητικότητες γνωστοποιήθηκαν στην τοπική κοινωνία με άρθρα που δημοσιεύονταν στον ηλεκτρονικό τύπο αλλά και με αναρτήσεις στην σελίδα του σχολείου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
“Το σχολείο μας νοιάζεται” – Εrasmus+ -KA101
Παράλληλα με το παραπάνω πρόγραμμα το ΕΠΑΛ Νικήτης πραγματοποίησε και κινητικότητες και στο πλαίσιο του προγράμματος με τίτλο “Το σχολείο μας νοιάζεται” – 2020-1-EL01-KA101-078253. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν έξι κινητικότητες εκπαιδευτικών στο εξωτερικό προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λάβουν μέρος σε κύκλους πενθήμερων σεμιναρίων. Πιο συγκεκριμένα η εκπαιδευτικός Λάζου Βασιλική παρακολούθησε το σεμινάριο « Η τέχνη της Αναγέννησης στη Φλωρεντία», στη Φλωρεντία της Ιταλίας το χρονικό διάστημα 25-30 Οκτωβρίου και η Κυριακή Μιχαλοπούλου το «VM – Photo & Video Making in your Classroom: The Educational Power of Multimedia».
Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί Λάζου Βασιλική και Σκολίδου Κανέλλα μετακινήθηκαν στην Πράγα της Τσεχίας για να παρακολουθήσουν το «Coaching strategies for schools». Τέλος, το διάστημα 16-20 Μαΐου η Λάζου Βασιλική παρακολούθησε στην Ρώμη της Ιταλίας το «Integration at school» και η Σκολίδου Κανέλλα το ίδιο διάστημα το «Sustainable tourism». Τα κέρδη από τις συμμετοχές αυτές είναι τεράστια. Εκτός από τις επιστημονικές γνώσεις και την εξοικείωση με τα νέα επιστημονικά δεδομένα, οι εκπαιδευτικοί διεύρυναν τον κύκλο των γνωριμιών τους και συνομίλησαν με συναδέλφους άλλων χωρών για ζητήματα εκπαιδευτικά αλλά και κοινωνικά και πολιτικά. Επιπρόσθετα, βελτίωσαν την χρήση της Αγγλικής γλώσσας, αφού τα σεμινάρια γίνονταν σε αυτή.
Η διάχυση του προγράμματος στην εκπαιδευτική κοινότητα έγινε με άρθρα στον ηλεκτρονικό τύπο και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπρόσθετα, με βάση τις γνώσεις που κατακτήθηκαν στα σεμινάρια, διοργανώθηκαν διάφορες δράσεις διάχυσης του προγράμματος. Συγκεκριμένα έγιναν δυο ημερίδες από τη Βασιλική Λάζου για την «Τέχνη της Αναγέννησης στη Φλωρεντία», μια στο ΕΠΑΛ Νικήτης (22 Δεκεμβρίου 2021) και μια στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης (8 Ιουνίου 2022). Στις 21 Φεβρουαρίου 2022 η Κυριακή Μιχαλοπούλου παρουσίασε στους καθηγητές του σχολείου ψηφιακά εργαλεία για τα οποία επιμορφώθηκε παρακολουθώντας το σεμινάριο. Τρίτη 6 Ιουνίου στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας οι καθηγήτριες Λάζου Βασιλική και Σκολίδου Κανέλλα παρουσίασαν στους καθηγητές του σχολείου τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων.
Ακόμη στις 14 Απριλίου 2022 μαθητές του σχολείου μας έπαιξαν το κυνήγι του χαμένου θησαυρού χρησιμοποιώντας τη διαδικτυακή πλατφόρμα GooseChase, την οποία είχαν διδαχτεί οι καθηγήτριες Λάζου Βασιλική και Σκολίδου Κανέλλα στα σεμινάρια που παρακολούθησαν. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες περιηγήθηκαν στο χώρο του αεροδρομίου προσπαθώντας να ολοκληρώσουν τις αποστολές (missions) του παιχνιδιού και να κερδίσουν τους πόντους που θα τους οδηγούσαν στη νίκη. Όλοι συμμετείχαν ενεργά κανείς δεν διαμαρτυρόταν και δε βαρυγκωμούσε! Η χρήση της εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο τους συνεπήρε όλους. Το παιχνίδι βοήθησε τους μαθητές και τις μαθήτριες να αποκομίσουν απαραίτητες γνώσεις για τη λειτουργία του αεροδρομίου!
Με την ελπίδα να μπορέσει το σχολείο να συνεχίσει την ευρωπαϊκή του πορεία η Διεύθυνση και όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ακόμη και αν δεν συμμετέχουν στις κινητικότητες που πραγματοποιούνται, συμβάλλουν στην άρτια οργάνωση των δραστηριοτήτων των προγραμμάτων. Και οι μαθητές όμως έχουν την ευκαιρία να δείξουν τις ικανότητές τους έξω από το αυστηρό πλαίσιο της εκπαιδευτικής καθημερινότητας του σχολείου. Αυτό και είναι ίσως το μεγάλο κέρδος για τους συμμετέχοντες μαθητές.
ΕΠΑΛ Νικήτης ένα σχολείο ανοιχτό στην Ευρώπη και την καινοτομία
πηγή : https://dimossithonias.gr/