Άνθρωποι του τουρισμού…
Μαρία Βαφείδου Η Χαλκιδικιώτισα που πουλάει πλωτά σπίτια στις Ηνωμένες Πολιτείες!
Συνέντευξη: Πάνος Γεωργιάδης
Πάντα μου άρεσαν και θεωρούσα πως έχουν τρομερό ενδιαφέρον, οι άγνωστες ιστορίες που έχουν να μοιραστούν οι άνθρωποι του τουρισμού. Από την ταπεινή ηρωίδα καμαριέρα, τη ρεσεψιονίστ ή την υπεύθυνη πωλήσεων κάποιου ξενοδοχείου, μέχρι κάποιο ταξιδιωτικό πράκτορα ή μεγαλοστέλεχος μιας αεροπορικής εταιρείας.
Μια τέτοια περίπτωση είναι και η Μαρία, μια πολυδιάστατη προσωπικότητα, την οποία γνώρισα εντελώς τυχαία σε μια τουριστική έκθεση του εξωτερικού. Όταν μου ανέλυσε εν τάχει, για το τι έχει κάνει μέχρι σήμερα, αλλά και τι ονειρεύεται να κάνει στο μέλλον, φώναξα μέσα μου: Ουαάου! Αυτά πρέπει να τα μοιραστείς Μαρία. Να εμπνεύσεις, αλλά και να προβληματίσεις…
Η Μαρία, λάτρης των ταξιδιών, άφησε τη Νικήτη και ξεκίνησε σπουδάζοντας ελληνική φιλολογία, έκανε το μεταπτυχιακό της στο Hospitality & Tourism Management και παρόλο που μιλάει πέντε γλώσσες, κατέληξε να κάνει αυτό που ήθελε πάντα….να δουλεύει ταξιδεύοντας!
Με περισσότερα από 15 χρόνια σταθερής εργασιακής εμπειρίας στην εξυπηρέτηση πελατών και 3 χρόνια σε διευθυντικές θέσεις σε εταιρείες όπως η TUI, έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο, καθώς εργαζόταν σε κρουαζιερόπλοιο για 2 χρόνια με το οποίο έκανε το γύρο του κόσμου, αλλά όπως λέει η ίδια: «Σαν τη Χαλκιδική, δεν έχει»!
Είναι παθιασμένη με τη θάλασσα και τα ταξίδια, ενώ στον ελεύθερο χρόνο της λατρεύει να βγάζει φωτογραφίες και να χορεύει latin ή συρτάκι! Εδώ και ένα χρόνο, έχει βρει το «λιμάνι» της με την Αμερικάνικη εταιρεία Navisyo Group, με έδρα το Μαϊάμι, όπου εργάζεται ως Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.
Τελικά, όντως Μαρία «Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει»? Γύρισες σχεδόν όλη τη γη και βίωσες απίστευτες εμπειρίες. Πως περιέγραφες στους ξένους τη Χαλκιδική και την Ελλάδα γενικότερα? Ποια είναι η άποψή τους για εμάς?
Έχοντας ταξιδέψει σε πάνω από 50 χώρες και ζήσει στο εξωτερικό, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν παντού πανέμορφα μέρη και τοπία, αλλά αυτό που κάνει ξεχωριστό κάθε τόπο είναι οι άνθρωποί του, οι ντόπιοι! Η Χαλκιδική, αλλά και γενικά η Ελλάδα από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη -όσο κι αν ακούγεται κλισέ- εκτός από καταπράσινα τοπία και γαλάζια κρυστάλλινα νερά, έχει και φιλόξενους ανθρώπους, νόστιμα φαγητά και μυρωδιές που κάνουν τον τουρίστα να αισθάνεται το μέρος αυτό, σαν «το σπίτι του». Δεν είναι τυχαίο που όλο και περισσότεροι ξένοι επιλέγουν πλέον την Ελλάδα για τη μόνιμη κατοικία τους, καθώς νοιώθουν τη ζεστασιά των ανθρώπων της! Πρόσφατα μια Ελβετοιταλίδα φίλη μου που δουλεύαμε μαζί στην TUI αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα και μάλιστα στη Θεσσαλονίκη, γιατί όπως λέει εκεί αισθάνεται οικεία, ενώ κάθε φορά που έφευγε από αυτήν αισθανόταν μεγάλη στεναχώρια!
Εργάζεσαι σε δύο εταιρείες. Πες μας λίγα πράγματα για την πρώτη.
Πράγματι, εργάζομαι ως Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης σε δύο εταιρείες, οι οποίες αποτελούν υποκατηγορίες της Navisyo Group, μιας Αμερικάνικης εταιρίας με έδρα το Μαϊάμι. Η πρώτη ονομάζεται Navisyo. Πρόκειται για μια διαδικτυακή πλατφόρμα ενοικίασης σκαφών που συνδέει άμεσα τους ιδιοκτήτες τους με ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο. Αποστολή μου είναι να εντοπίσω τους κατάλληλους ιδιοκτήτες σκαφών σε Ελλάδα και Ιταλία και να τους προσκαλέσω να κάνουν δωρεάν εγγραφή, ώστε να αρχίσουν να δημοσιεύουν όσες κρουαζιέρες θέλουν χωρίς κόστος, για να κερδίζουν έσοδα. Παράλληλα, προωθώ το Ambassador program, όπου οποιοσδήποτε μπορεί να κερδίσει παθητικό εισόδημα εφ’ όρου ζωής και τέλος επισκέπτομαι τους ιδιοκτήτες σκαφών δια ζώσης, ώστε να τους βοηθήσω σε όλη τη διαδικασία εγγραφής τους στην πλατφόρμα και να τους προτείνουμε τρόπους βελτιστοποίησης του προφίλ τους.
“Αυτό που όλοι πλέον αναζητούμε είναι ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ, ανεπανάληπτες εμπειρίες που θα γίνουν ανεξίτηλες αναμνήσεις!”
Ενδεικτικά προσφέρουμε-προς το παρόν-σε Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία τη δυνατότητα για ψάρεμα, γευσιγνωσία, οινογνωσία, yoga, μαθήματα ιστιοπλοΐας, scuba diving, κολύμπι με δελφίνια, κτλ. Επίσης, η διοργάνωση οποιουδήποτε Event εν πλω, όπως bachelor party, γενέθλια, επέτειο, αλλά κι επαγγελματικές συναντήσεις έχουν αυξημένη ζήτηση, ειδικά πάνω σε σκάφη catamaran!
Πολύ ωραία ακούγονται όλα αυτά… Η δεύτερη εταιρεία τι πραγματεύεται;
Η δεύτερη εταιρεία ονομάζεται Navisyo Homes. Πρόκειται για ένα eco-friendly μηχανοκίνητο πλωτό σπίτι κορυφαίας ποιότητας, με κομψή, εκλεπτυσμένη και μοντέρνα κατασκευή. Διαθέτει 2 υπνοδωμάτια, σαλοκουζίνα, μπάνιο και ταράτσα, από την οποία μπορεί κάποιος να το οδηγήσει με μεγάλη ευκολία! Είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικές συσκευές τελευταίας τεχνολογίας και φιλικές προς το περιβάλλον, καθώς και φωτοβολταϊκά πάνελ, μπαταρίες λιθίου και ηλεκτρικές μηχανές.
Και εδώ ο ρόλος μου είναι ποικίλος. Αξιοποιώ το χρόνο μου για να βρω τους κατάλληλους συνεργάτες-μεσίτες στην Αμερική που θα μας βοηθήσουν στην πώληση του Navisyo Homes, ενώ παράλληλα το παρουσιάζω σε ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, κατόχους ιδιωτικών μαρίνων ή διάφορους επενδυτές, καθώς εκτός από ιδιωτική χρήση προτείνεται και σαν εναλλακτικό κατάλυμα διακοπών.
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία διαθέτει δυο εκθεσιακά πλωτά σπίτια στο Miami Beach και στο San Francisco, όπου μπορεί ο καθένας να τα επισκεφτεί και ταυτόχρονα να κάνει τη βόλτα του!
Πλωτά σπίτια! Είναι εφικτό να «έρθουν» και στην Ελλάδα?
Προς το παρόν το ενδιαφέρον της εταιρείας επικεντρώνεται στην Αμερική, τον Καναδά και τις Αραβικές χώρες, λόγω γεωγραφικής ποικιλομορφίας καθώς οι χώρες αυτές διαθέτουν πολλά ποτάμια, λίμνες και λιμνοθάλασσες, αλλά κι επειδή πρόκειται για μια τεράστια αγοραστική δύναμη! Θυμάμαι ότι την πρώτη φορά που googlara της λέξη “realtor”, μόνο για το Τέξας είχα πάνω από 150,000 αποτελέσματα! Όμως, είμαστε πολύ κοντά στο να εξάγουμε στην Ευρώπη- και γιατί όχι- και στην Ελλάδα!
Τα Navisyo Homes μπορούν να αποτελέσουν ένα ακόμη νέο και καινοτόμο προϊόν στην τουριστική μας βιομηχανία, σε ότι αφορά τη διαμονή?
Σίγουρα πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν και από την ενδελεχή έρευνα που έχουμε κάνει, τολμώ να πω πως δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο πουθενά σε όλο τον κόσμο. Επίσης, είναι όπως μου αρέσει να λέω εγώ «το σπίτι του μέλλοντος», φιλικό προς το περιβάλλον, ενεργειακά αυτόνομο, λύνοντας το πρόβλημα της υπερκατανάλωσης, και ταυτόχρονα εξοπλισμένο με ό,τι χρειάζεται ο σύγχρονος άνθρωπος -και το καλύτερο; Πλέει και επιπλέει! Ας μη ξεχνάμε ότι πάνω από 70% της επιφάνειας της Γης είναι καλυμμένο από νερό και ειδικά στην Ελλάδα, είμαστε ευλογημένοι, καθώς ελάχιστες περιοχές δε διαθέτουν κάποιο υγρό στοιχείο!
“Navisyo Homes. Το eco-friendly σπίτι του μέλλοντος.”
“Navisyo Floatel. Μια επικερδής επένδυση στον τουρισμό.”
Το Navisyo Homes, λοιπόν, αρχικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ιδιωτική κατοικία από digital nomads, δηλαδή ανθρώπους που δουλεύουν από το σπίτι, συνταξιούχους όπου μπορούν κάθε χρόνο να το μετακινούν σε διαφορετικό νησί ή λιμάνι, αλλά και γενικά από όποιον επιλέγει έναν μινιμαλιστικό τρόπο ζωής, χωρίς πολλά υλικά αγαθά ή τετραγωνικά, αλλά γεμάτο με ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ από τη συναναστροφή του με διαφορετικούς κάθε φορά ανθρώπους, ανάλογα με το που θα επιλέξει αυτός να ζήσει!
“Πλωτό ξενοδοχείο στη Χαλκιδική;”
Από την άλλη, είναι η πιο κατάλληλη κι επικερδής επένδυση για οποιοδήποτε επιχειρηματία ασχολείται με τον τουρισμό! Δίνει λύση στην έλλειψη καταλυμάτων ή overbooking στα πολυσύχναστα και πολυδιαφημισμένα νησιά μας, αλλά αποτελεί και μια ενναλακτική πρόταση για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων ή μαρίνων. Φανταστείτε 5, 10 ή και παραπάνω Navisyo Homes παραταγμένα σε ένα λιμάνι ή απλά δεμένα σε μια αποβάθρα σε ένα απομονωμένο μέρος στην Ελλάδα, σε μια παραλία ή σε κάποια λίμνη… Μπορούν να δημιουργήσουν με χαμηλό κόστος και σε σύντομο χρόνο ένα ΠΛΩΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ!
Αυτό είναι και το όραμα της εταιρείας, για τα επόμενα χρόνια…να δημιουργήσει μια σειρά πλωτών ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο, τα οποία θα μετακινούνται κατά διαστήματα, κάτω από το brand Navisyo Floatel. The Collection. Προς το παρόν είμαστε σε συζητήσεις με κάποιους επενδυτές που θα μπορούν να έχουν ένα μικρό ή μεγαλύτερο ποσοστό στο project αυτό στην Αμερική, στον Καναδά, στις Αραβικές χώρες και στην Κύπρο, αλλά προσωπικός μου στόχος είναι να δημιουργηθεί το πρώτο πλωτό ξενοδοχείο στην Ελλάδα, και γιατί όχι στη Χαλκιδική!
Ποια τα πλεονεκτήματα να γίνει αυτή επένδυση αλλά και ποια προβλήματα μπορεί να προκύψουν?
Όπως και κάθε προϊόν, το Navisyo Homes έχει και από τα δύο! Τα πλεονεκτήματα αφορούν τα υλικά κατασκευής του (φιλικά προς το περιβάλλον, χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και κόστος συντήρησης), το σύντομο χρόνο κατασκευής του (από 6-9 μήνες), την εύκολη μετακίνησή του (αυτόνομα μέσω θαλάσσης ή πάνω σε φορτηγά πλοία, αλλά και χερσαία με φορτηγά), την ενεργειακή αυτονομία του σε νερό και ρεύμα, το ιδιαίτερο design του με την υπερυψωμένη ταράτσα, αλλά και το γεγονός πως μπορεί κάποιος να το εξατομικεύσει. Μπορεί δηλαδή να επιλέξει χρώμα και διαφορετικά υλικά στο εσωτερικό του, αλλά και εξωτερικά, ώστε να δημιουργήσει το σπίτι των ονείρων του!
“Το Navisyo Homes συγκεντρώνει όλα τα θετικά ενός σπιτιού και ενός σκάφους!”
Τώρα ειδικά για το πλωτό ξενοδοχείο -αν θέλεις να μιλήσουμε με αριθμούς τουλάχιστον για την Αμερική-, είναι 3 φορές πιο οικονομικό κατασκευαστικά από ένα ξενοδοχείο, χτίζεται 10 φορές γρηγορότερα χωρίς να χρειαστεί η αγορά μιας χερσαίας έκτασης και είναι 60 φορές πιο οικονομικό στην μετακίνηση από ένα σκάφος! Συγκεντρώνει λοιπόν μαζί όλα τα θετικά ενός σπιτιού και ενός σκάφους!
Το λέω αυτό, γιατί το Navisyo Homes επισήμως θεωρείται σκάφος, η βάση του είναι όπως ένα catamaran, αλλά λόγω του υλικού κατασκευής του δε χρειάζεται συντήρηση κάθε χρόνο και είναι πολύ πιο σταθερό από ένα σκάφος! Ακόμη δε χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη ανοικοδόμηση, καθώς δένει σε λιμάνι όπως ένα σκάφος ή ακόμη και σε μια ξύλινη αποβάθρα. Το μόνο κόστος του είναι το μηνιαίο ή ετήσιο «ενοίκιο» στο εκάστοτε λιμάνι, αν αυτό δεν είναι ιδιωτικό…γιατί αλλιώς μιλάμε για σχεδόν μηδενικό κόστος χρήσης!
Μηδενικό κόστος χρήσης και συντήρησης; Μα τελικά υπάρχουν μειονεκτήματα στη χρήση του Navisyo Homes?
Σίγουρα, αλλά πιστεύω περισσότερο στο κατάλληλο αγοραστικό κοινό κι όχι στα μειονεκτήματα του εκάστοτε προϊόντος ή υπηρεσίας. Μιλώντας ειδικότερα, τα Navisyo Homes κατασκευαστικά ανήκουν στην τέταρτη κατηγορία (D), δηλαδή ενδείκνυνται για ταξίδια σε μικρές λίμνες, λιμνοθάλασσες, ποτάμια, διώρυγες ή παραλιακά, και όχι για ανοιχτή θάλασσα. Κατασκευάζονται στην Ισπανία και λόγω του κόστους μεταφοράς τους στην Αμερική, η τιμή τους για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα είναι κάπως ανεβασμένη. Σίγουρα, στο μέλλον θα υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες για πιο οικονομικές επιλογές και ευκολίες πληρωμής. Τώρα, όσον αφορά την Ελλάδα, αλλά και κάθε Ευρωπαϊκή χώρα που έχει τους δικούς της νόμους, ίσως προκύψει κάποιο ζήτημα με την άδεια χρήσης του σε μια λίμνη ή σε κάποιο ποτάμι. Προς το παρόν δεν έχουμε ερευνήσει αυτό το θέμα, γιατί δεν είναι στις προτεραιότητές μας, αλλά όσον αφορά τα λιμάνια ή τις ιδιωτικές μαρίνες ισχύει κανονικά ό,τι και για ένα σκάφος. Αλλά και προβλήματα να προκύψουν, έχουμε χτίσει ένα τόσο δυνατό δίκτυο συνεργατών, πιστεύουμε τόσο πολύ στο Navisyo Homes και σαν προϊόν και σαν υπηρεσία που είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε ό,τι κι αν προκύψει!
“Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε, όποιο πρόβλημα κι αν προκύψει!”
Εδώ λύσαμε όλα τα διαδικαστικά θέματα με τη μεταφορά του από την Ευρώπη στην Αμερική και τις άδειες εκεί, όπου κάθε πολιτεία έχει τους δικούς της περιορισμούς…θα κάνουμε πίσω στην Ευρώπη ή την Ελλάδα; (γέλια)
Σωστό κι αυτό. Τώρα θα ήθελα να σε πάω λίγο πίσω, την εποχή που δούλευες στα κρουαζιερόπλοια. Πώς βρήκες αυτή τη δουλειά; Έκανες αίτηση, έστειλες κάποιο βιογραφικό;
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η δουλειά με βρήκε, δεν τη βρήκα, καθώς δεν ήξερα καν ότι υπήρχε! Πολλοί λένε «τυχερή»…δε θα συμφωνήσω! Πιστεύω μόνο στην τύχη που προκαλούμε εμείς οι ίδιοι με την ενέργειά μας, με τη δράση μας…όχι στην «τύχη του της αδράνειας», που ενώ εσύ κάθεσαι στον καναπέ σου, αυτή σου χτυπάει την πόρτα!
Θυμάμαι εκείνη την περίοδο, μετά από 7 χρόνια, είχα κουραστεί από τα ιδιαίτερα, καθώς δεν έβγαζαν πουθενά -σπούδασα σαν πρώτο πτυχίο ελληνική φιλολογία- και αποφάσισα να γυρίσω για λίγο στη Νικήτη, στο σπίτι των γονιών μου να δω τι θα κάνω. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ήξερα τι ακριβώς θα ήθελα να κάνω κι ούτε τώρα ξέρω! (γέλια) Επί 5 μήνες, λοιπόν, έψαχνα διάφορες αγγελίες, έστελνα βιογραφικά και παίρνοντας λεωφορείο κάθε τόσο για τη Θεσσαλονίκη συμμετείχα σε όποια εκδήλωση είχε να κάνει με επαγγελματική σταδιοδρομία, τεστ προσωπικότητας, βιογραφικά, προσομοίωση συνέντευξης κτλ. Υπάρχουν τόσα εργαλεία προσωπικής εξέλιξης και δωρεάν, που είναι κρίμα να ακούω νεότερους ανθρώπους από εμένα να λένε… «δεν ξέρω πως να το κάνω αυτό». Δεν το δέχομαι! Ούτε εγώ ήξερα, αλλά πήγα κι έμαθα κι όλα αυτά έγιναν το 2013! Σε μια από αυτές τις εκδηλώσεις, λοιπόν, άκουσα για πρώτη φορά το LinkedIn και το Eures. Γύρισα σπίτι μου στη Χαλκιδική και κατευθείαν δημιούργησα το επαγγελματικό προφίλ μου και στις δύο. Στο Eures, που είναι η Ευρωπαϊκή σελίδα ευρέσεως εργασίας και όχι μόνο, αν μια εταιρεία η οποία βρίσκεται κάποια χιλιόμετρα μακριά σε καλέσει για συνέντευξη, σου καλύπτει τα έξοδα και αν τελικά κλείσεις συμβόλαιο για πάνω από έξι μήνες, σου δίνει bonus 900 ευρώ!
Όπως κατάλαβες, μέσω Eures, λίγο καιρό μετά, έλαβα το παρακάτω μήνυμα που το θυμάμαι μέχρι και σήμερα… “An Italian company is interested in your profile”… μετά από αυτό όλα τα άλλα είναι ιστορία!
Τρομερή ιστορία! Αναρωτιέμαι πόσες άλλες θα έχεις! Εγώ λέω να κλείσουμε τη συνέντευξη αυτή με αυτό που μου είχες πει όταν πρωτογνωριστήκαμε και πραγματικά σοκαρίστηκα, γιατί δεν το είχα σκεφτεί καν…με τη «μία μέρα που δεν έζησες»!
Πράγματι, έχω άπειρες ιστορίες που είναι σουρεάλ και δεν αφορούν μόνο τα επαγγελματικά μου! (γέλια) Αυτή πράγματι είναι μια τόσο έντονη εμπειρία που με έχει αλλάξει σαν άνθρωπο! Θα προσπαθήσω όμως να την εξηγήσω, όσο πιο απλά γίνεται, αν και δε γίνεται τόσο εύκολα κατανοητή από όλους.
Η τελευταία μου κρουαζιέρα -και τότε στόχος ζωής- ήταν ο γύρος του κόσμου! Πρόκειται για μια ιδιαίτερη κρουαζιέρα 3,5 μηνών με τους ίδιους επιβάτες, που ξεκινά από την Ιταλία, διασχίζει τη Μεσόγειο και τον Ατλαντικό Ωκεανό, περνάει από Βραζιλία, Αργεντινή, Γη του Πυρός, Χιλή, Bora Bora, Νησί του Πάσχα, Πολυνησία, Αυστραλία, Σρι-Λάνκα, Ινδία, Dubai, Ιορδανία και μέσω της διώρυγας του Σουέζ καταλήγει ξανά στην Ιταλία!
Σε κάθε προορισμό, το πλοίο πρέπει να έχει την τοπική ώρα. Από τις 06/01/2016, ξεκινώντας σιγά σιγά να αφαιρούμε ώρες καθώς ταξιδεύαμε -1,-2,-3 κτλ., στις 04/03/2016 φτάσαμε στις -12ώρες κοντά στα νησιά Pago Pago, στη λεγόμενη Διεθνής γραμμή ημερομηνίας -όποιος έχει διαβάσει Ιούλιο Βερν, ίσως να με καταλάβει λίγο καλύτερα. Πέρα από το σημείο αυτό όμως, πλέοντας για Αυστραλία, η τοπική ώρα ήταν +12ώρες -σε σχέση πάντα με την Ελλάδα. Επομένως, λογικά θα έπρεπε κι εμείς να πάμε +12ώρες …όμως ήμασταν ήδη -12ώρες…αλλά -12+12=0. Τι κάναμε λοιπόν; Προσπεράσαμε μια μέρα, δηλαδή 24ώρες, και γυρίσαμε ξανά πίσω το χρόνο -12ώρες..κι έτσι είχαμε πλέον την τοπική ώρα. Άρα από 04/03, πήγαμε κατευθείαν στις 06/03!
Με ακόμη πιο απλά λόγια, έχω δει μια ανατολή και δύση λιγότερη από εσένα, Πάνο μου, αλλά αυτή τη στιγμή μιλάμε και έχουμε ίδια ώρα και μέρα! Τι μας λέει αυτό; Ότι ο χρόνος ΔΕΝ υπάρχει! Είναι μια καθαρά ανθρώπινη εφεύρεση, για να μπορούμε να δίνουμε ραντεβού, για να κάνουμε τέτοιες ωραίες κουβέντες, όπως αυτή σήμερα!
“Ο χρόνος δεν υπάρχει, είναι μια καθαρά ανθρώπινη εφεύρεση.”
Πριν κλείσουμε και σε ευχαριστήσω θα ήθελα να αναφέρω ο πιο αστείο γεγονός της στιγμής εκείνης. Λίγα λεπτά πριν τις 12 το βράδυ, πριν αλλάξουμε ημερομηνία στο πλοίο και ημέρα Παρασκευή, παίρνω τηλέφωνο τη μαμά μου και της λέω. «Μαμά τι ώρα και μέρα είναι εκεί;» Μου λέει: «Σάββατο, κοντεύει 12 το μεσημέρι, εκεί;» «Εδώ λέω είναι ακόμη Παρασκευή βράδυ, αλλά σε λίγα λεπτά θα έχουμε Κυριακή μεσημέρι. Σε 10’, θα σου μιλάω από το μέλλον!» και τότε η μαμά μου με έναν αυθορμητισμό που τη διακρίνει λέει: «Πάλι μεθυσμένη είσαι κορίτσι μου;» (γέλια)
Βρείτε τη Μαρία στα Social Media:
LinkedIn & FB: Maria Vafeidou
Instagram: marakinas_world