29.7.24

Δήμος Πολυγύρου : Eργολάβοι και προμηθευτές είχαν αναλάβει έργα με συμφωνίες, γραμμένες σε «πρόχειρο χαρτί», απαιτούν χρωστούμενα, περί τα 6 εκατ. ευρώ.


 Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος Πολυγύρου και, την αδυναμία σε πολλές περιπτώσεις, να προβεί στην υλοποίηση τεχνικών έργων, περιέγραψε στο makthes.gr ο δήμαρχος Πολυγύρου, μηχανικός Γιώργος Εμμανουήλ, επισημαίνοντας ότι και λόγω απουσίας μελετών, ο Δήμος δε θα προλάβει να αξιοποιήσει προσκλήσεις που θα βγούνε στο επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ ( πρόγραμμα ΕΠΑΑ).

Σε δεινή οικονομική κατάσταση βρίσκεται ο Δήμος Πολυγύρου, καθώς εργολάβοι και προμηθευτές, που από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, είχαν αναλάβει έργα με συμφωνίες, γραμμένες σε «πρόχειρο χαρτί», απαιτούν χρωστούμενα, περί τα 6 εκατ. ευρώ. Ο Δήμος, επίσης, ελέγχεται από την Αρχή Διαφάνειας μετά από καταγγελίες για παλιές αναθέσεις συμβάσεων και μετακινήσεις υπαλλήλων, ενώ περνάει και από το κόσκινο του Γενικού Λογιστηρίου, που κάνει διαχειριστικό έλεγχο για το 2022.

Οι απαιτήσεις για αυτά τα 6 εκατ. ευρώ, που αφορούν αναθέσεις και προμήθειες που δεν είχαν καν λογιστικοποιηθεί, θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσουν το Δήμο στις δικαστικές αίθουσες, προξενώντας έναν πονοκέφαλο διαρκείας στη Διοίκηση του , αφού ο συγκεκριμένος ΟΤΑ της Χαλκιδικής, έχει ετήσια τακτικά έσοδα μόλις 22 εκατ. και, χρειάζεται περί τα 70 εκατ. ευρώ για απολύτως απαραίτητες υποδομές σε ύδρευση και αποχέτευση, ώστε να περάσει από την εποχή των δικτύων αμιάντου σε σύγχρονα δίκτυα ύδρευσης και, από τους ξεπερασμένους βόθρους ( σ.σ. στεγανούς αλλά και κάποιους απορροφητικούς) , στα αποχετευτικά δίκτυα και την επεξεργασία των λυμάτων.

Έλεγχοι και οικονομικές απαιτήσεις

Στο επόμενο διάστημα, όπως είπε ο κ. Εμμανουήλ, ο Δήμος περιμένει τα τελικά πορίσματα της Αρχής Διαφάνειας, η οποία το 2023 διενήργησε ελέγχους, μετά από καταγγελίες, που αφορούσαν αναθέσεις συμβάσεων από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, καθώς και υπαλλήλους, που είχαν προσληφθεί ως υδρονομείς αλλά απασχολούνταν ως διοικητικό προσωπικό.

Επίσης, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, διενεργεί διαχειριστικό έλεγχο για το 2022, τα αποτελέσματα του οποίου αναμένονται άμεσα.

«Ο Δήμος έχει αρκετά χρέη απέναντι σε εργολάβους , προμηθευτές και πρώην συνεργάτες, οι οποίοι δεν πληρώθηκαν για εκτελεσμένα έργα γιατί δεν είχαν υπογραφεί συμβάσεις, κι’ αυτό επειδή ανατίθεντο έργα χωρίς να έχει γίνει όλη η τυπική διαδικασία, με αποτέλεσμα η Οικονομική Υπηρεσία να μη μπορεί να τους πληρώσει. Πρόκειται για διεκδικήσεις κοντά στα 6 εκατ. , ποσό που είναι μη λογιστικοποιημένο. Οι απαιτήσεις αυτές, θα ακολουθήσουν τη Δικαστική Οδό, υποθέσεις που μέχρι να επιλυθούν θα ταλαιπωρούν το Δήμο για τα επόμενα 6-7 χρόνια.

«Οι αναθέσεις αφορούσαν προμήθειες και μικρά έργα, όπως π.χ. συντηρήσεις αντλιοστασίων, οχημάτων κ.αλ., που γίνονταν με ένα «πρόχειρο χαρτί», εξήγησε ο Δήμαρχος.

Άννη Καρολίδου

Περισσότερα στο  makthes.gr