Μανώλης Καρράς: «Ανάπτυξη χωρίς νερό, δεν υπάρχει!»
Στο πολυμελές κυβερνητικό κλιμάκιο συμμετείχαν: Λ. Μενδώνη- Υπουργός Πολιτισμού, Θ. Κοντογεώργης- Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό, Κ. Γκιουλέκας- Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Μ. Θεμιστοκλέους- Υφυπουργός Υγείας, Χ. Κέλλας- Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Α. Καραμανλή- Υφυπουργός Τουρισμού, Κ. Οικονόμου- ΓΓ ΠΔΕ & ΕΠΑ, Σ. Χιονίδης-ΓΓ Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης, Ε. Μπακογιάννης- ΓΓ Χωρικού Σχεδιασμού Και Αστικού Περιβάλλοντος, Δ. Παληαρούτα- ΓΓ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Π. Βαρελίδης- ΓΓ Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Ν. Μηλαπίδης- ΓΓ Εργασιακών Σχέσεων, Ε. Κυριαζόπουλος- ΓΓ Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κατερίνα Πατσογιάννη- Γ.Γ. Ισότητας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς και παρουσία τοπικών φορέων.
Ο Δήμαρχος Νέας Προποντίδας κ. Καρράς Εμμανουήλ κατά την τοποθέτησή του, έθεσε καίρια ζητήματα που απασχολούν τον Δήμο, αλλά και κατ’ επέκταση τη Χαλκιδική.
Αρχικά, αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα που πλήττει τόσο τον Δήμο Ν. Προποντίδας, όσο και τους υπόλοιπους Δήμους του Νομού- την έλλειψη νερού, θέμα το οποίο έχει θέσει πολλάκις στα αντίστοιχα υπουργεία.
«Ανάπτυξη δεν νοείται, χωρίς νερό! Είτε είναι τουρισμός, είτε είναι γεωργία, είτε είναι βιομηχανία, όλα αυτά χρειάζονται νερό. Θεωρώ ότι έχουμε αργήσει σε αυτό το κομμάτι για τη Χαλκιδική. Εμείς πραγματικά αυτή τη στιγμή διψάμε! Πρέπει ΑΜΕΣΑ οι Δήμοι να χρηματοδοτηθούμε για έργα ύδρευσης -τα οποία έπρεπε να έχουν γίνει χθες!»
Στη συνέχεια, έκανε μνεία σ’ ένα έργο -η μελέτη του οποίου έχει ολοκληρωθεί από ο 2008 κι έκτοτε δεν έχει προχωρήσει, παρά τις συζητήσεις από μεριάς του Δήμου με τους αντίστοιχους φορείς: τον προαστιακό. Αναφερόμενος στο θέμα τόνισε:
«Με χαρά ακούσαμε ότι ανακοινώθηκε η επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Ότι υπάρχει από την Δυτική Πλευρά, υπάρχει και από τη Ανατολική πλευρά. Άρα, μία πρόταση η οποία θα πρέπει να αξιολογηθεί είναι ο Προαστιακός.
Το 2008 είχε γίνει μία μελέτη με θέμα «Επέκταση του προαστιακού έως και τα Νέα Μουδανιά». Από το 2008 κι έπειτα, δεν έχει γίνει κάποια σχετική ενέργεια και δεν έχει προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο. Είναι ένα έργο, που το ζητάει ο Δήμος Νέας Προποντίδας, αλλά αντιλαμβανόμαστε ότι το ζητάει και η υπόλοιπη Χαλκιδική γενικότερα. Διότι, αν ο προαστιακός φθάσει μέχρι τα Νέα Μουδανιά, μπορεί να συνεχίσει και στην υπόλοιπη Χαλκιδική. Κι ο λόγος είναι, η μεγάλη επισκεψιμότητα που έχουμε από το Νομό Θεσσαλονίκης, κι επίσης πως η Χαλκιδική είναι «πρωταθλήτρια» στον οδικό τουρισμό από τις Βαλκανικές χώρες.
Τέλος, ο κ. Καρράς έθεσε το θέμα της επέκτασης του Λιμανιού των Νέων Μουδανιών:
«Ένα άλλο έργο το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να χρηματοδοτηθεί, είναι η επέκταση του λιμανιού των Νέων Μουδανιών.
Είναι ένα έργο το οποίο μελετητικά είναι ώριμο, μάλιστα την μελέτη χρηματοδότησε το Υπουργείο Υποδομών το 2015 και κόστισε περίπου 750.000 Ευρώ. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο τόσο για τη Χαλκιδική, όσο και για την Βόρεια Ελλάδα. Είναι εύκολο πλέον, εφόσον υπάρχει η μελετητική ωριμότητα, να χρηματοδοτηθεί και να δημοπρατηθεί.»
Αξίζει να σημειωθεί, πως ο Δήμαρχος Νέας Προποντίδας κ. Καρράς έθεσε το μείζον θέμα της «γραφειοκρατίας», που είναι αιτία για την καθυστέρηση πολλών έργων.
Κλείνοντας ευχαρίστησε την Υπουργό Πολιτισμού κα Μενδώνη, που έσκυψε πάνω από το έργο του Σπηλαίου των Πετραλώνων, και το οποίο μάλιστα επίβλεψε η ίδια.