11.2.19

Οι υπηρεσίες του ΚΕΠ θα είναι διαθέσιμες με ένα κλικ από τον Υπολογιστή.

Ετοιµα είναι τα τεχνικά δελτία για τον διαγωνισµό µέσω του οποίου το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναβαθµίζει τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), περνώντας τη σχέση µε τους κρατικούς φορείς στην ψηφιακή εποχή, στην οποία τα πιστοποιητικά θα εκδίδονται εξ αποστάσεως και µε αυτεπάγγελτη αναζήτηση. Τα σχετικά κείµενα έχουν ήδη εγκριθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και
Ενηµέρωσης και η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο, ώστε η υλοποίηση του «ψηφιακού ΚΕΠ» (eKEP) να ξεκινήσει µέσα στο 2019. Στους πέντε βασικούς στόχους του έργου περιλαµβάνονται:
  1. Ο εκσυγχρονισµός της λειτουργίας των ΚΕΠ τόσο για τους υπαλλήλους όσο και για τους πολίτες/επιχειρήσεις, µε την εισαγωγή ψηφιακών διαδικασιών επικοινωνίας και διεκπεραίωσης υποθέσεων.
  2. Η εισαγωγή διαδικασιών ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης εγγράφων.
  3. Η αναβάθµιση των υποδοµών µέσω της µεταφοράς τους στο G-Cloud, µε παράλληλη εξασφάλιση της βιωσιµότητάς τους ως αυτόνοµου πληροφοριακού συστήµατος. Με αυτόν τον τρόπο δηµιουργείται ενιαίο περιβάλλον εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ.
  4. Ο διαχωρισµός του eKEP από την Πύλη ΕΡΜΗΣ στην οποία στηρίζεται σήµερα η λειτουργία των ΚΕΠ και η εξασφάλιση έτσι της βιωσιµότητάς του.
  5. Η παροχή εξ αποστάσεως εγκεκριµένης ηλεκτρονικής υπογραφής
Τα πέντε υποέργα
Τα υποέργα στον δρόµο της πλήρους ψηφιοποίησης των ΚΕΠ, όπως περιγράφονται στα τεχνικά δελτία, είναι: 
1) Νέο πληροφοριακό σύστηµα «Ψηφιακό ΚΕΠ (eKEP), 2) Εικονικό γραφείο υπαλλήλου ΚΕΠ – ∆ιαµόρφωση κεντρικής υποδοµής (Application & Desktop Virtualization), 
3) Εξοπλισµός υπαλλήλου ΚΕΠ (Thin Based Computing), 4) Υπηρεσίες αποτύπωσης και ανανέωσης/ διαγραφής διαδικασιών ΚΕΠ και 
5) Προµήθεια Εγκεκριµένων ∆ιατάξεων ∆ηµιουργίας Υπογραφής (Ε∆∆Υ). Για τις πρώτες δράσεις του έργου ο προϋπολογισµός είναι 2,4 εκατ. ευρώ, µέσω ΕΣΠΑ.
Εφάπαξ η υποβολή στοιχείων και δικαιολογητικών
Με την υλοποίηση αυτών των σταδίων, ο θεσµός των ΚΕΠ θα περάσει στο επόµενο επίπεδο λειτουργίας. Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα πάψουν πλέον να είναι οι διακινητές εγγράφων για λογαριασµό του ∆ηµοσίου. Το σύστηµα θα διαθέτει έναν ισχυρό µηχανισµό καταγραφής ενεργειών χρηστών. Μέσω αυτού του συστήµατος, για όλα τα δικαιολογητικά που µπορούν να εκδοθούν ηλεκτρονικά, ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να κάνει καµία ενέργεια, ούτε σε ΚΕΠ, ούτε στην Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ, ούτε σε οποιονδήποτε δηµόσιο φορέα. Θα αρκεί όταν υποβάλλει την αίτηση να συναινεί στην αυτεπάγγελτη αναζήτησή τους.