Η πανδημία θα αλλάξει τις συνήθεις υπηρεσίες στα ξενοδοχεία. Μία από τις πρώτες που κινδυνεύει να μείνει στο παρελθόν είναι ο μπουφές. Τι θα έρθει για να τον αντικαταστήσει και αν τα ξενοδοχεία θα πρέπει να εγκαταλείψουν τις all-inclusive προσφορές, συζητούν οι ειδικοί.
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του τουρισμού από διάφορες χώρες, μετά την επιδημία του COVID-19, οι
καταναλωτές θα αλλάξουν τις συνήθειές τους και θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε θέματα υγιεινής. Αυτό θα επιφέρει αλλαγές και στη μορφή των υπηρεσιών των ξενοδοχείων.
Σύμφωνα με τον Miguel Miller, σεφ της αλυσίδας ξενοδοχείων Iberostar, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να εξετάσουν την κατάσταση από τη σκοπιά του πιο «απαιτητικού και επιλεκτικού» πελάτη ο οποίος με βάση τους «φόβους μόλυνσής του», θα ελαχιστοποιήσει τις πιθανές επαφές με άλλα άτομα, την επαφή με αντικείμενα και επιφάνειες.
Έτσι, τραπέζια μεγάλης χωρητικότητας θα πρέπει να εξαφανιστούν από τα εστιατόρια του ξενοδοχείου και να αντικατασταθούν με τραπέζια για έως 5-6 άτομα. Ταυτόχρονα, πρέπει να τοποθετηθούν σε ασφαλή απόσταση το ένα από το άλλο (3-4 μ.), πράγμα που μειώνει και τον αριθμό αυτών.
Η συνεχής απολύμανση μαχαιροπήρουνων, τραπεζιών και καρεκλών και η παρουσία δοχείων με απολυμαντικό τζελ στην είσοδο θα είναι υποχρεωτική. Είναι πιθανό όλα τα αντικείμενα να πρέπει να σερβίρονται σε ατομική προστατευτική συσκευασία.
Επαναχρησιμοποιήσιμες υφασμάτινες χαρτοπετσέτες και τραπεζομάντιλα θα γίνουν επίσης απαραίτητα.
Ο Miguel Miller θεωρεί τον μπουφέ ως το πιο ευάλωτο σημείο στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, καθώς αυτή η μορφή συνεπάγεται μια ανοιχτή τοποθέτηση πιάτων και τη χρήση των ίδιων συσκευών για την τοποθέτηση του φαγητού, όπως λαβίδες.
Δυσκολίες προκαλούνται επίσης από τη διαδικασία της αυτοεξυπηρέτησης των πελατών, είτε πρόκειται για φέτες ψωμιού (το ίδιο μαχαίρι και πανί), η χρήση της μηχανή καφέ ή των μηχανημάτων χυμού (επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια, κύπελλα, κουμπιά).
Σύμφωνα με τον ειδικό, η χρήση των λαβίδων στον μπουφέ θα αντικατασταθεί είτε από προσυσκευασμένες μερίδες πιάτων είτε από έναν υπάλληλο εστιατορίου ντυμένο με μάσκα και γάντια.
Σύμφωνα με τον σεφ της Iberostar, εκεί που μπορούν να κερδίσουν τα ξενοδοχεία είναι στην «παρουσίαση ζεστών πιάτων», διότι εκεί γεννιέται η ευκαιρία να οργανωθεί μια «μαγειρική παράσταση» – να μαγειρεύεται το φαγητό μπροστά στον πελάτη, λαμβάνοντας υπόψη τις προσωπικές προτιμήσεις του.
Ο εμπειρογνώμονας αναγνωρίζει ότι η εισαγωγή νέων προτύπων εξυπηρέτησης θα απαιτήσει αύξηση του προσωπικού και επέκταση του εστιατορίου και των χώρων μαγειρικής, η οποία θα είναι δαπανηρή για μεσαία και οικονομικά ξενοδοχεία.
Στην ανάγκη αλλαγής του κλασικού μπουφέ συμφωνεί και ο Bulut Bagchi, πρόεδρος του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Φόρουμ Τουρισμού.
Κατά την άποψή του, λόγω της ανάγκης για μέτρα κοινωνικής απόστασης και υγιεινής, είναι απίθανο 2.000 άτομα από ένα ξενοδοχείο 800 δωματίων να φάνε από τον ίδιο “ανοιχτό μπουφέ”. Αυτή η ιδέα θα αντικατασταθεί από “a la carte εστιατόρια”, υπηρεσίες οι οποίες θα συμπεριληφθούν στο πακέτο All Inclusive.
Όπως τονίζει ο κ. Bagchi, η απόρριψη του μπουφέ έχει και πλεονεκτήματα: θα υπάρχουν λιγότερα απόβλητα τροφίμων. Σύμφωνα με στοιχεία του 2018, τα τουρκικά ξενοδοχεία ως παράδειγμα διέθεσαν 26 εκατομμύρια τόνους απορριμμάτων τροφίμων.
Η Ένωση Ξενοδόχων της Τουρκίας (TÜROB) έχει ήδη κάνει συστάσεις σε ξενοδοχεία να εγκαταλείψουν τον “μπουφέ”.
Πληροφορίες και από tourismtoday.gr