Μάλιστα στις αυξανόμενες τιμές του φυσικού αερίου έχουν τον άσσο στο μανίκι τους. Οι πλοιοκτήτες από τον Πειραιά αναγνώρισαν την τάση προς τα δεξαμενόπλοια φυσικού αερίου νωρίτερα από τους ανταγωνιστές τους σε άλλες χώρες με παράδοση στη ναυτιλία. Τώρα επωφελούνται από την κρίση του φυσικού αερίου. (…) Και επειδή η Ευρώπη βασίζεται ολοένα περισσότερο στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, σε μια προσπάθεια να απελευθερωθεί από την εξάρτηση από τη ρωσική κρατική εταιρεία Gazprom, η ζήτηση για τις μεταφορικές δυνατότητες αυξάνεται. Αυτή είναι η στιγμή που περίμεναν οι Έλληνες εφοπλιστές: Έχοντας επενδύσει πολλά στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων φυσικού αερίου τα τελευταία χρόνια, τώρα διαθέτουν τον πιο σύγχρονο στόλο παγκοσμίως».
Χρύσα Βαχτσεβάνου
Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρωταθλητές στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου
Τα ονόματα Ελλήνων φιγουράρουν μέσα στην πρώτη 20άδα των μεγαλύτερων ανεξάρτητων πλοιοκτητών στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Ειδικότερα ο όμιλος Αγγελικούση μέσω της θυγατρικής του εταιρείας Maran Gas διαθέτει στόλο που αποτελείται από πέντε πλοία LNG ενώ έχει υπό ναυπήγηση συνολικά 11.
Η GasLog του κ. Πήτερ Λιβανού η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά έχει 12 πλοία και ναυπηγεί άλλα οκτώ.
Η Dynagas του Ομίλου Γιώργου Προκοπίου, έχει στόλο που αποτελείται από τρία LNG carriers και άλλα επτά υπό ναυπήγηση. Πρόσφατα το πλοίο «Ob River», ναυπήγησης 2007, της Dynagas έγινε το πρώτο LNG Carrier παγκοσμίως που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα (North Sea Route). Ειδικότερα πραγματοποίησε δύο ταξίδια. Το πρώτο από τη Νότια Κορέα προς την Ευρώπη χωρίς φορτίο, προκειμένου να δοκιμαστεί ο εξοπλισμός και πλήρωμα στις συνθήκες που επικρατούσαν και το δεύτερο με φορτίο, από τον τερματικό σταθμό LNG του Hammerfest στη Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία.
Η Thenamaris του κ. Ντίνου Μαρτίνου έχει υπό παραγγελία τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου.
Η Cardif Μarine του κ. Γιώργου Οικονόμου έχει τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία LNG Carriers.
Η Alpha tankers του Χρήστου Κανελλάκη έχει υπό ναυπήγηση δύο πλοίου αυτού του τύπου.
Ο όμιλος Τσάκου με την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία ΤΕΝ έχει ένα LNG, ενώ υπέγραψε για την ναυπήγηση ενός ακόμη. Στόχο έχει να δημιουργήσει σε βάθος χρόνου στόλο ο οποίος θα αποτελείται από 10 LNG.
Ενδιαφέρον να επεκταθεί στον τομέα των LNG έχει εκφράσει και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης της Stealthgas η οποία έως τώρα κυριαρχεί στα LPG όπου διαθέτει στόλο με 37 αυτού του τύπου πλοία. Τη σκέψη αυτή απεκάλυψε σε επενδυτές ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χάρης Βαφειάς.
Τέλος η Almi Tankers του ομίλου Φωστηρόπουλου σχεδιάζει μέσω της Almi Gas τη ναυπήγηση έως και οκτώ LNG αξίας 1,6 δισ. δολ. Όμως το project ακόμη δεν έχει μπει στο στάδιο της υλοποίησης.
protothema.gr