9.3.22

Γερμανικός Τύπος Ενέργεια: Ο άσσος στο μανίκι των Ελλήνων εφοπλιστών

 Δημοσίευμα του γερμανού δημοσιογράφου Γκερντ Χέλερ στο Redaktionsnetzwerk Deutschland αναφέρεται στην ενεργειακή κρίση εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία και συγκεκριμένα στους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι «είναι άριστα προετοιμασμένοι», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Με τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κυριαρχούν στις μεταφορές αργού πετρελαίου στους ωκεανούς από τη δεκαετία του 1950. 
Τώρα θέλουν να επαναλάβουν την ιστορία επιτυχίας με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Μάλιστα στις αυξανόμενες τιμές του φυσικού αερίου έχουν τον άσσο στο μανίκι τους. Οι πλοιοκτήτες από τον Πειραιά αναγνώρισαν την τάση προς τα δεξαμενόπλοια φυσικού αερίου νωρίτερα από τους ανταγωνιστές τους σε άλλες χώρες με παράδοση στη ναυτιλία. Τώρα επωφελούνται από την κρίση του φυσικού αερίου. (…)  Και επειδή η Ευρώπη βασίζεται ολοένα περισσότερο στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, σε μια προσπάθεια να απελευθερωθεί από την εξάρτηση από τη ρωσική κρατική εταιρεία Gazprom,  η ζήτηση για τις μεταφορικές δυνατότητες αυξάνεται. Αυτή είναι η στιγμή που περίμεναν οι Έλληνες εφοπλιστές: Έχοντας επενδύσει πολλά στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων φυσικού αερίου τα τελευταία χρόνια, τώρα διαθέτουν τον πιο σύγχρονο στόλο παγκοσμίως».

Χρύσα Βαχτσεβάνου

https://www.dw.com



Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρωταθλητές στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου


Ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο  και στο πλαίσιο  αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης  για υγροποιημένο φυσικό αέριο  (LNG) η οποία  αναμένεται  τα επόμενα 20 χρόνια  να εκτοξευθεί  όπως εκτιμούν οι οικονομικές αναλυτές.

Τα ονόματα Ελλήνων  φιγουράρουν μέσα στην πρώτη 20άδα των μεγαλύτερων ανεξάρτητων  πλοιοκτητών στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ειδικότερα ο όμιλος Αγγελικούση μέσω της  θυγατρικής του εταιρείας Maran Gas διαθέτει  στόλο που αποτελείται από πέντε πλοία LNG ενώ έχει υπό ναυπήγηση   συνολικά 11.

Η  GasLog του κ. Πήτερ Λιβανού η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική  χρηματαγορά έχει 12 πλοία και ναυπηγεί άλλα οκτώ.

Η  Dynagas του Ομίλου Γιώργου Προκοπίου, έχει στόλο που αποτελείται  από τρία  LNG carriers  και άλλα επτά υπό ναυπήγηση. Πρόσφατα το πλοίο «Ob River», ναυπήγησης 2007, της Dynagas έγινε το πρώτο LNG Carrier παγκοσμίως που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα (North Sea Route). Ειδικότερα πραγματοποίησε δύο ταξίδια. Το πρώτο από τη Νότια Κορέα προς την Ευρώπη χωρίς φορτίο, προκειμένου   να δοκιμαστεί ο  εξοπλισμός και πλήρωμα στις συνθήκες που επικρατούσαν και το δεύτερο  με  φορτίο, από τον τερματικό σταθμό LNG του Hammerfest στη Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία.

Η  Thenamaris του κ. Ντίνου Μαρτίνου έχει υπό παραγγελία τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου.

Η Cardif Μarine του κ. Γιώργου Οικονόμου έχει  τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία LNG Carriers.

Η Alpha tankers του Χρήστου Κανελλάκη  έχει υπό ναυπήγηση  δύο  πλοίου αυτού του τύπου.

Ο  όμιλος Τσάκου με την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης  ναυτιλιακή εταιρεία ΤΕΝ έχει  ένα LNG, ενώ υπέγραψε για την ναυπήγηση ενός ακόμη. Στόχο έχει να δημιουργήσει σε βάθος χρόνου στόλο ο οποίος θα αποτελείται από 10 LNG.

Ενδιαφέρον  να επεκταθεί στον τομέα των LNG  έχει εκφράσει και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης της Stealthgas η οποία έως τώρα κυριαρχεί στα LPG όπου διαθέτει στόλο με 37 αυτού του τύπου πλοία. Τη σκέψη αυτή απεκάλυψε σε επενδυτές  ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χάρης Βαφειάς.

Τέλος  η Almi Tankers του ομίλου Φωστηρόπουλου σχεδιάζει μέσω της Almi Gas  τη ναυπήγηση έως και οκτώ LNG αξίας 1,6 δισ. δολ. Όμως το project ακόμη δεν έχει μπει στο στάδιο της υλοποίησης. 

protothema.gr