Δημοτική παράταξη Δήμου Αριστοτέλη
ΙΣΧΥΡΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Με έκπληξη και θυμό διαβάσαμε ότι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης ανακοίνωσε την πρόθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να καταργήσει τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, να τα οδηγήσει υπό τον έλεγχο του Υπουργείου, ώστε να τα αντικαταστήσει με κάποια κρατική δομή και με ενδεχόμενο
σκοπό να καταλήξουν τα πιο προσοδοφόρα από αυτά σε χέρια ιδιωτών.
Πριν το 2015 τα λιμάνια ανήκαν σε κρατικά Λιμενικά Ταμεία. Τα λιμάνια του Δήμου Αριστοτέλη ανήκαν σε ένα Λιμενικό Ταμείο που έλεγχε όλη τη Χαλκιδική με έδρα τα Ν.Μουδανιά και το μόνο που έκανε ήταν να εισπράττει τα χρήματα από τα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών μας γραμμών, χωρίς καμία ανταποδοτική υπηρεσία προς τα λιμάνια μας.
Η αλήθεια είναι ότι εισέπρατταν όσα τους έδιναν και δεν ήξεραν ούτε που ήταν τα λιμάνια του δήμου μας, ούτε έκαναν κάτι για να βοηθήσουν τόσα χρόνια την περιοχή μας, εν αντιθέσει με άλλα λιμάνια άλλων ποδιών και δήμων.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Αριστοτέλη ιδρύθηκε από τη προηγούμενη Διοίκηση του δήμου και από την συγκρότηση στις αρχές του 2016, κατάφερε να χαράξει και να θεσμοθετήσει χερσαίες ζώνες λιμένων, να νομιμοποιήσει τα περισσότερα λιμάνια μας, να τα καθαρίσει, να τα φωτίσει, να βάλει τάξη και προπάντων να σχεδιάσει και να αναθέσει μελέτες για μεγάλα έργα πολύ σοβαρών υποδομών που έχει ανάγκη ο τόπος μας. Όλα αυτά, παρά τις θεσμικές ελλείψεις, αλλά με την βοήθεια του Δήμου και με την υπερπροσπάθεια κάποιων ανθρώπων.
Κάποιος “εγκέφαλος” τώρα, λόγω ασχετοσύνης ή λόγω “ειλημμένων υποχρεώσεων” σε συμφέροντα, ανακοινώνει την επικείμενη κατάργηση των Λιμενικών Ταμείων, μεταξύ των οποίων και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Αριστοτέλη.
Το θέμα μπήκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της 30/1/2020 από τον επικεφαλής της παράταξής μας κ.Τσακνή και το συνυπέγραψαν όλα τα παρόντα μέλη και των τριών παρατάξεων της αντιπολίτευσης, αφού είναι επιτακτική ανάγκη να παρθεί άμεσα απόφαση και δήλωση αντίθεσης στα σχέδια του Υπουργού. Ωστόσο, ο κ.Δήμαρχος και η παράταξη του δεν δέχτηκε να συζητηθεί το θέμα και ζήτησε χρόνο να το δει, αφού ομολόγησε την άγνοιά του για αυτό το τόσο σοβαρό πρόβλημα, που αφορά άμεσα το Δήμο μας. Μάλλον ο κ.Δήμαρχος ήταν πολύ απασχολημένος αυτές τις μέρες με την συνάντηση με τους επικεφαλής της “ELDORADO”, για να σχεδιάσουν το “χρυσό μέλλον” της περιοχής.
Οψόμεθα λοιπόν στην επόμενη συνεδρίαση, αν η παράταξη της «Ομοφωνίας» θα έχει το κουράγιο να πάρει απόφαση απέναντι στα σχέδια του κομματικού φίλου - Υπουργού ή αν θα μείνει στις προεκλογικές κορόνες για το “Μακεδονικό” και τόσα άλλα, που τώρα που είναι Διοίκηση τα ξέχασε σαν να μην υπήρξαν ποτέ..
Ιερισσός, 2 Φεβρουαρίου 2020
Γραφείο Τύπου
Δημοτικής παράταξης Δήμου Αριστοτέλη
ΙΣΧΥΡΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Ισχυρός Αριστοτέλης
Κατάργηση των 71 Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων προανήγγειλε ο Γ. Πλακιωτάκης
Την κατάργηση των δημοτικών λιμενικών ταμείων αλλά και του θεσμικού πλαισίου των υποπαραχωρήσεων στα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
Αναφορικά με τα 71 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία ο κ. Πλακιωτάκης διεμήνυσε ότι σε σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα θα υπάρξει ρύθμιση με την οποία θα αφαιρεθεί από τον έλεγχο των δήμων και των δημοτικών λιμενικών ταμείων η διαχείριση των λιμανιών τους και θα ενταχθούν υπό τον έλεγχο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Συγκεκριμένα ο υπουργός ανέφερε: «Προωθούμε αλλαγές στο μοντέλο λιμενικής διακυβέρνησης με απώτερο στόχο την ένταξη των λιμένων που σήμερα βρίσκονται υπό τον έλεγχο δήμων και κοινοτήτων υπό τον έλεγχο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».
Στην περίπτωση που γίνει πράξη αυτή η εξαγγελία του υπουργού δήμοι που διαθέτουν δημοτικό λιμενικό ταμείο θα χάσουν σημαντικές αρμοδιότητες αλλά και έσοδα.
Σε ότι αφορά τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, (Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πάτρας, Ραφήνας και Εύβοιας) τη μετοχή των οποίων διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, ο υπουργός αποκάλυψε ότι θα καταργήσει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο των υπαναχωρήσεων. Συγκεκριμένα ο Ν. 4597/2019, διασφαλίζει τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών και απαγορεύει την ολική υποπαραχώρηση του λιμανιού σε έναν και μόνο επενδυτή.
«Στον λιμενικό τομέα, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες βιωσιμότητας για κάθε ένα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια και μέσα στο 2020 προχωράμε στο διαγωνιστικό μέρος, εκκινώντας από τα λιμάνια εκείνα που ήδη γνωρίζουμε πως έχουν προκαλέσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Με τον τρόπο αυτό, αντί για το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, που όπως ευθύς εξ αρχής είχα δηλώσει, έτσι όπως ήταν σχεδιασμένο δεν θα απέδιδε, διασφαλίζουμε την ανάπτυξη κάθε λιμανιού, με βάση τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητές του», σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης στη διάρκεια της ομιλίας του στο ναυτιλιακό συνέδριο.
Εξάλλου σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το θέμα με τη συμμετοχή των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα είναι έτοιμο να προχωρήσει σε νομοθετικές ρυθμίσεις που θα καθορίζουν τον τρόπο μέσω των οποίων θα μετεξελιχθούν τα λιμάνια της περιφέρειας.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά θεωρεί ότι τα λιμάνια μπορούν και πρέπει να καταστούν ατμομηχανές ανάπτυξης όχι μόνο της εθνικής οικονομίας, αλλά και της περιφέρειας και κάλεσε τις διοικήσεις των λιμανιών να ενημερώνουν σταθερά τις τοπικές κοινωνίες και τους τοπικούς φορείς για τα όσα σχεδιάζονται.
«Η τοπική αυτοδιοίκηση, οι φορείς των πόλεων στις οποίες βρίσκονται τα λιμάνια, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες πρέπει είναι κοινωνοί των σχεδιασμών για το μέλλον των λιμανιών», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.