ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό της 11/2025 τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Σιθωνίας ( εδώ)
Από το πρακτικό της 11/2025 τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Σιθωνίας ( εδώ)
Ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Δαλδογιάννης Γεώργιος, έδωσε το λόγο στον Αντιδήμαρχο κ. Ληστή Θεόδωρο, ο οποίος εισηγούμενος το όγδοο (8ο) θέμα ημερησίας διατάξεως, ανέφερε ότι:
Θέτει υπόψη του Δ.Σ. την με αριθμό πρωτοκόλλου 15727/22-7-2025 αίτηση του Οικολογικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Σιθωνίας με θέμα «Ενοικιαζόμενα σκάφη στη Βουρβουρού και στην ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου Αγίου Νικολάου», η οποία αναφέρει ότι:
«Η παραπάνω οικονομική-επαγγελματική δραστηριότητα ξεκίνησε μέσα στη δεκαετία του ’90 χαλαρά και με την εξέλιξη του τουρισμού, την αλματώδη αύξηση των καταλυμάτων
και κατ’ επέκταση των επισκεπτών (τουριστών) αυξήθηκε η ζήτηση για ενοικιαζόμενα σκάφη με αποτέλεσμα να έχουμε τα τελευταία χρόνια τεράστια αύξηση του αριθμού των ενοικιαζομένων σκαφών στην περιοχή μας, που τείνει να γίνει σοβαρό πρόβλημα.
Βέβαια η απουσία συγκεκριμένων κανόνων και ελέγχων από τους υπεύθυνους φορείς διογκώνουν το πρόβλημα.
και κατ’ επέκταση των επισκεπτών (τουριστών) αυξήθηκε η ζήτηση για ενοικιαζόμενα σκάφη με αποτέλεσμα να έχουμε τα τελευταία χρόνια τεράστια αύξηση του αριθμού των ενοικιαζομένων σκαφών στην περιοχή μας, που τείνει να γίνει σοβαρό πρόβλημα.
Βέβαια η απουσία συγκεκριμένων κανόνων και ελέγχων από τους υπεύθυνους φορείς διογκώνουν το πρόβλημα.
Πλήρης είναι η αδιαφορία του λιμενικού, της αστυνομίας, της κτηματικής υπηρεσίας και του Δήμου.
Ανεξέλεγκτη είναι επίσης η κατάσταση τα πρωινά στις παραλίες και στους δρόμους, όπου κινούνται στην περιοχή πάνω από 700 αμάξια με τρέιλερ σε δρόμους, οι οποίοι χωράνε το μέγιστο δύο αυτοκίνητα, δημιουργώντας μεγάλους κινδύνους και δυσκολεύοντας την καθημερινότητα των κατοίκων.
Γενικά επικρατεί ένα χάρος, ειδικά στην περιοχή της Βουρβουρούς (Μπάρα), όπου εκατοντάδες βάρκες με τα αντίστοιχα τρέιλερ παρκάρουν χωρίς καμία άδεια στην παραλία (ανοίξαμε και σας περιμένουμε), ακυρώνοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος της μοναδικής ελεύθερης παραλίας της Βουρβουρούς για τους λουόμενους.
Αυτή η κατάσταση πλέον τείνει να γίνει πληγή στην περιοχή. Η υποβάθμιση είναι γεγονός.
Η κυκλοφορία εκατοντάδων σκαφών σε μια κλειστή θάλασσα όπως είναι η δική μας εγκυμονεί κινδύνους πρόκλησης ατυχημάτων και δυστυχημάτων, πόσο μάλλον όταν η ιπποδύναμη των μηχανών έχει αυξηθεί από 10 σε 30 ίππους και για τους χειριστές δεν απαιτείται σχετική άδεια οδήγησης.
Ήδη μετράμε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα και αρκετά ατυχήματα και τραυματισμούς.
Καθημερινά το περιβάλλον και οι θάλασσες μας επιβαρύνονται από τα καυσαέρια.
Η κυκλοφορία εκατοντάδων σκαφών σε μια κλειστή θάλασσα όπως είναι η δική μας εγκυμονεί κινδύνους πρόκλησης ατυχημάτων και δυστυχημάτων, πόσο μάλλον όταν η ιπποδύναμη των μηχανών έχει αυξηθεί από 10 σε 30 ίππους και για τους χειριστές δεν απαιτείται σχετική άδεια οδήγησης.
Ήδη μετράμε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα και αρκετά ατυχήματα και τραυματισμούς.
Καθημερινά το περιβάλλον και οι θάλασσες μας επιβαρύνονται από τα καυσαέρια.
Η ηχορύπανση και η ρύπανση των υδάτων έχουν μεγάλη επίδραση στη θαλάσσια βιοποικιλότητα. Ο κόλπος της Βουρβουρούς, όπως και όλη η περιοχή μέχρι τον όρμο Παναγίας έχει ενταχθεί στο δίκτυο Ευρωπαϊκό Natura 2000 και επιπλέον είναι
προστατευόμενη περιοχή λόγων της «Ποσειδωνίας» και την ορνιθοπανίδας που φιλοξενεί κυρίως το χειμώνα.
Στο όνομα της «ελεύθερης αγοράς» δεν θα είμαστε παρατηρητές-τροχονόμοι σε ένα φαινόμενο που υποβαθμίζει το φυσικό και αστικό περιβάλλον της περιοχής μας. Στην «ελεύθερη αγορά» πρέπει να τηρούνται και κανόνες. Επιπλέον κάποια οικοσυστήματα
είναι κλειστά και οι δυνατότητες τους είναι περιορισμένες.
Το καμπανάκι κινδύνου έχει ήδη χτυπήσει. Στο χέρι μας είναι να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα ώστε σταδιακά να επανέλθουμε σε μια βιώσιμη κατάσταση.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
1. Να σταματήσει η αδειοδότηση νέων ενοικιαζόμενων σκαφών (κάθε χρόνο δίνονται πάνω από 50-60 άδειες).
2. Να μειωθεί ο κυβισμός των μηχανών στους 9,9 ίππους. Οι βάρκες είναι για αναψυχή και όχι για αγώνες ταχύτητας. Έτσι όταν θα χρειαστεί αντικατάσταση να προμηθεύονται μηχανές κάτω και μέχρι 9,9 ίππους.
3. Καθημερινή εποπτεία από λιμενικό και αστυνομία.
4. Να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των σκαφών και να απαιτείται νόμιμη άδεια χειριστή σκάφους.
5. Στην περιοχή της Μπάρας να επιτρέπεται μόνο η μετακίνηση από και προς την ακτή και να απαγορεύεται η στάθμευση.
6. Να καταργηθούν τα αυθαίρετα κιόσκια και χώροι στάθμευσης που υπάρχουν στην Μπάρα και οπουδήποτε αλλού.».
Επίσης καταθέτει σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά διαμαρτυρίας και κλήσεως του δήμου Σιθωνίας και του μη κερδοσκοπικού Σωματείου με την επωνυμία «Οικολογικός και Περιβαλλοντικός Σύλλογος Σιθωνίας Χαλκιδικής», προς τους 1) Υπουργό Εμπορικής
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, 2) Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Ελληνικής
Ακτοφυλακής και 3) Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής
(ΟΦΥΠΕΚΑ).
Ο Πρόεδρος Δ.Σ. δίνει το λόγο στον Πρόεδρο του Οικολογικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Σιθωνίας κ. Ληστή Σωτηρίου και στην δικηγόρου του συλλόγου κ. Μαρία Λογοθέτη.
Ύστερα από τα ανωτέρω ο Πρόεδρος κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίσει το προτεινόμενο σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά διαμαρτυρίας και κλήσεως.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού έλαβε υπόψη του την εισήγηση του Αντιδημάρχου κ. Ληστή Θεοδώρου, την με αριθμό πρωτοκόλλου 15727/22-7-2025 αίτηση του Οικολογικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Σιθωνίας, το σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά
διαμαρτυρίας και κλήσεως, τις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων όπως καταγράφονται στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά και τις διατάξεις του άρθρου 65 του
Ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκαν με το Ν. 4555/2018 και το Ν. 4623/2019, ν.
5056/2023,
Αποφασίζει Κατά Πλειοψηφία
Α. Εγκρίνει το σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά διαμαρτυρίας και κλήσεως του δήμου Σιθωνίας και του μη κερδοσκοπικού Σωματείου με την επωνυμία «Οικολογικός και
Περιβαλλοντικός Σύλλογος Σιθωνίας Χαλκιδικής», προς τους 1) Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, 2) Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Ελληνικής Ακτοφυλακής και 3) Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής
(ΟΦΥΠΕΚΑ) και αφορά «Ενοικιαζόμενα σκάφη στη Βουρβουρού και στην ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου Αγίου Νικολάου».
Β. Εξουσιοδοτεί το Δήμαρχο κ. Μαλλίνη Ιωάννη να υπογράψει την εξώδικη καταγγελία.
Υπέρ ψηφίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι: 1) Θεοχάρης Σάρτιος, 2) Πατσουράκου
Όλγα, 3) Γκιώτη Αφροδίτη, 4) Δραγάνης Άγγελος, 5) Ξανθού Μαρία, 6) Ζαφείρης Δημήτριος, 7) Ληστής Θεόδωρος, 8) Ψαρογιαννης Αστέριος, 9) Γεωργιάδης Αναστάσιος, 10) Αναγνωστάρας Πέτρος, 11) Καρανικόλας Νικόλαος, 12) Δαλδογιάννης Γεώργιος, ναι
υπό την αίρεση ότι όλα τα διαλαμβανόμενα στην προτεινόμενη από το Σύλλογο εξώδικη καταγγελία-διαμαρτυρία θα αφορούν νέες επιχειρήσεις και όχι της ήδη υφιστάμενες.
Κατά ψηφίζει ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μαλλίνης Αθανάσιος, επειδή δεν υπάρχει απόφαση της Κοινότητας Αγίου Νικολάου.
Λευκό ψηφίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι: 1) Πέσιος Αντώνιος, 2) Ψηλογιάννης Γεώργιος.
Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 127/2025.
Έτσι έχει συνταχθεί το πρακτικό αυτό και υπογράφεται ως ακολούθως.
Ο Πρόεδρος Τα μέλη
Υπογραφή Υπογραφές
Ακριβές Απόσπασμα
Νικήτη, 29/07/2025
Ο Πρόεδρος Δ.Σ.
ΔΑΛΔΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
προστατευόμενη περιοχή λόγων της «Ποσειδωνίας» και την ορνιθοπανίδας που φιλοξενεί κυρίως το χειμώνα.
Στο όνομα της «ελεύθερης αγοράς» δεν θα είμαστε παρατηρητές-τροχονόμοι σε ένα φαινόμενο που υποβαθμίζει το φυσικό και αστικό περιβάλλον της περιοχής μας. Στην «ελεύθερη αγορά» πρέπει να τηρούνται και κανόνες. Επιπλέον κάποια οικοσυστήματα
είναι κλειστά και οι δυνατότητες τους είναι περιορισμένες.
Το καμπανάκι κινδύνου έχει ήδη χτυπήσει. Στο χέρι μας είναι να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα ώστε σταδιακά να επανέλθουμε σε μια βιώσιμη κατάσταση.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
1. Να σταματήσει η αδειοδότηση νέων ενοικιαζόμενων σκαφών (κάθε χρόνο δίνονται πάνω από 50-60 άδειες).
2. Να μειωθεί ο κυβισμός των μηχανών στους 9,9 ίππους. Οι βάρκες είναι για αναψυχή και όχι για αγώνες ταχύτητας. Έτσι όταν θα χρειαστεί αντικατάσταση να προμηθεύονται μηχανές κάτω και μέχρι 9,9 ίππους.
3. Καθημερινή εποπτεία από λιμενικό και αστυνομία.
4. Να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των σκαφών και να απαιτείται νόμιμη άδεια χειριστή σκάφους.
5. Στην περιοχή της Μπάρας να επιτρέπεται μόνο η μετακίνηση από και προς την ακτή και να απαγορεύεται η στάθμευση.
6. Να καταργηθούν τα αυθαίρετα κιόσκια και χώροι στάθμευσης που υπάρχουν στην Μπάρα και οπουδήποτε αλλού.».
Επίσης καταθέτει σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά διαμαρτυρίας και κλήσεως του δήμου Σιθωνίας και του μη κερδοσκοπικού Σωματείου με την επωνυμία «Οικολογικός και Περιβαλλοντικός Σύλλογος Σιθωνίας Χαλκιδικής», προς τους 1) Υπουργό Εμπορικής
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, 2) Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Ελληνικής
Ακτοφυλακής και 3) Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής
(ΟΦΥΠΕΚΑ).
Ο Πρόεδρος Δ.Σ. δίνει το λόγο στον Πρόεδρο του Οικολογικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Σιθωνίας κ. Ληστή Σωτηρίου και στην δικηγόρου του συλλόγου κ. Μαρία Λογοθέτη.
Ύστερα από τα ανωτέρω ο Πρόεδρος κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίσει το προτεινόμενο σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά διαμαρτυρίας και κλήσεως.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού έλαβε υπόψη του την εισήγηση του Αντιδημάρχου κ. Ληστή Θεοδώρου, την με αριθμό πρωτοκόλλου 15727/22-7-2025 αίτηση του Οικολογικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Σιθωνίας, το σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά
διαμαρτυρίας και κλήσεως, τις τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων όπως καταγράφονται στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά και τις διατάξεις του άρθρου 65 του
Ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκαν με το Ν. 4555/2018 και το Ν. 4623/2019, ν.
5056/2023,
Αποφασίζει Κατά Πλειοψηφία
Α. Εγκρίνει το σχέδιο εξώδικης καταγγελίας μετά διαμαρτυρίας και κλήσεως του δήμου Σιθωνίας και του μη κερδοσκοπικού Σωματείου με την επωνυμία «Οικολογικός και
Περιβαλλοντικός Σύλλογος Σιθωνίας Χαλκιδικής», προς τους 1) Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, 2) Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Ελληνικής Ακτοφυλακής και 3) Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής
(ΟΦΥΠΕΚΑ) και αφορά «Ενοικιαζόμενα σκάφη στη Βουρβουρού και στην ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου Αγίου Νικολάου».
Β. Εξουσιοδοτεί το Δήμαρχο κ. Μαλλίνη Ιωάννη να υπογράψει την εξώδικη καταγγελία.
Υπέρ ψηφίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι: 1) Θεοχάρης Σάρτιος, 2) Πατσουράκου
Όλγα, 3) Γκιώτη Αφροδίτη, 4) Δραγάνης Άγγελος, 5) Ξανθού Μαρία, 6) Ζαφείρης Δημήτριος, 7) Ληστής Θεόδωρος, 8) Ψαρογιαννης Αστέριος, 9) Γεωργιάδης Αναστάσιος, 10) Αναγνωστάρας Πέτρος, 11) Καρανικόλας Νικόλαος, 12) Δαλδογιάννης Γεώργιος, ναι
υπό την αίρεση ότι όλα τα διαλαμβανόμενα στην προτεινόμενη από το Σύλλογο εξώδικη καταγγελία-διαμαρτυρία θα αφορούν νέες επιχειρήσεις και όχι της ήδη υφιστάμενες.
Κατά ψηφίζει ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μαλλίνης Αθανάσιος, επειδή δεν υπάρχει απόφαση της Κοινότητας Αγίου Νικολάου.
Λευκό ψηφίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι: 1) Πέσιος Αντώνιος, 2) Ψηλογιάννης Γεώργιος.
Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 127/2025.
Έτσι έχει συνταχθεί το πρακτικό αυτό και υπογράφεται ως ακολούθως.
Ο Πρόεδρος Τα μέλη
Υπογραφή Υπογραφές
Ακριβές Απόσπασμα
Νικήτη, 29/07/2025
Ο Πρόεδρος Δ.Σ.
ΔΑΛΔΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ