2.1.25

Σε γιορτές συμπερίληψης μετέτρεψαν τις εκδηλώσεις Χριστουγέννων το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Προποντίδας και το Δημοτικό Πορταριάς στη Χαλκιδική

 

Τα σχολεία της Χαλκιδικής που διδάσκουν συμπερίληψη
Ενα ειδικό κι ένα τυπικό σχολείο δημιούργησαν μια «Ονειροχώρα» για όλους, όπου παιδιά με αυτισμό «πιάνονται αγκαζέ» με παιδιά τυπικής ανάπτυξης, μέσα από βιωματικές δράσεις
Σε γιορτές συμπερίληψης μετέτρεψαν τις εκδηλώσεις Χριστουγέννων το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Προποντίδας και το Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς στη Χαλκιδική, με τους μαθητές και των δύο σχολείων να συμμετέχουν από κοινού.


«Η αυτοπεποίθηση των μαθητών μας τονώνεται, αλλά παράλληλα εκπαιδεύουμε και τα άλλα παιδιά στο τι είναι αναπηρία και διαφορετικότητα», δήλωσε στην «Κ» ο διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Νέας Προποντίδας, Ανδρέας Κασκανιώτης. Επί 13 χρόνια στη θέση αυτή, ο κ. Κασκανιώτης έχει ως στόχο το σχολείο να μην απομονώνεται και να διοργανώνει από κοινού δράσεις με γενικά σχολεία. 

( Η συμπερίληψη είναι ένας όρος που γίνεται όλο και πιο απαραίτητος στη σημερινή κοινωνία καθώς σημαίνει, όπως λέει και η ίδια η λέξη: Η ομαλή συνύπαρξη όλων των ατόμων στο κοινωνικό σύνολο, χωρίς διακρίσεις). 
Τα σχολεία της Χαλκιδικής που διδάσκουν συμπερίληψη-1

Φέτος ήταν η τέταρτη χρονιά που, αντί για κλασική γιορτή, το ειδικό σχολείο δημιούργησε την «Ονειροχώρα», ένα μίνι χριστουγεννιάτικο πάρκο εντός του σχολείου, όπου σε κάθε αίθουσα οι μαθητές του ειδικού και του γενικού σχολείου καλούνταν να ασχοληθούν και με μια διαφορετική δραστηριότητα, από κατασκευές και ζαχαροπλαστική μέχρι face painting και διαδραστικό παιχνίδι. «Οταν βλέπεις παιδιά στο φάσμα του αυτισμού να πιάνονται αγκαζέ με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης είναι επιτυχία, έχουμε κάνει ένα βήμα προς τη συμπερίληψη. Η συμπερίληψη επιτυγχάνεται μόνο μέσα από δράσεις βιωματικές. Και οι ενήλικες όταν κάνουμε κάτι δημιουργικό με άλλους δενόμαστε», σημείωσε ο κ. Κασκανιώτης. 

Οταν βλέπεις παιδιά στο φάσμα του αυτισμού να πιάνονται αγκαζέ με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης είναι επιτυχία, έχουμε κάνει ένα βήμα προς τη συμπερίληψη.

Οι μεικτές ομάδες μαθητών κατασκεύασαν από κοινού χριστουγεννιάτικες κάρτες, χάρτινα σπιτάκια και γλυκά. Οπως ανέφερε η ψυχολόγος του ειδικού σχολείου, Αννα Καριού, οι μαθητές όχι μόνο συνεργάστηκαν άψογα, αλλά διασκέδασαν πολύ καθώς συμμετείχαν στις δραστηριότητες ισότιμα. Οι μαθητές μάλιστα του γενικού σχολείου είχαν την ευκαιρία να βιώσουν και την αφήγηση ενός αισθητηριακού παραμυθιού, έναν τρόπο αφήγησης που χρησιμοποιεί όλες τις αισθήσεις και συνηθίζεται κυρίως στα ειδικά σχολεία. «Τους έκανε εντύπωση ότι μπήκαν σε μια σκοτεινή αίθουσα και, όταν στο παραμύθι η γιαγιά έψηνε κουλουράκια, μύριζαν τη βανίλια και γεύονταν ζάχαρη άχνη ή, όταν άκουγαν για βροχή, ένιωθαν μπουρμπουλήθρες», σημείωσε. 

Τα σχολεία της Χαλκιδικής που διδάσκουν συμπερίληψη-2

Αντίστοιχα, οι μαθητές του ειδικού πήγαν και παρακολούθησαν τη γιορτή του γενικού σχολείου. Ο Σύλλογος Γονέων είχε ετοιμάσει δωράκια για τους μαθητές και των δύο σχολείων που αντάλλαξαν ευχές. «Οι γονείς του σχολείου είναι όλοι θετικοί», επισήμανε η διευθύντρια του Δημοτικού Πορταριάς, Ζωή Χριστέλη


Περισσότερα https://www.kathimerini.gr/society/reportaz/563390239/ta-scholeia-tis-chalkidikis-poy-didaskoyn-symperilipsi/

Αλεξία Καλαϊτζή