24.10.20

"Μανιώ η Γαλατσάνα" Ενα βιβλίο του Δασκάλου Χρήστου Φυλαχτού -Το δρώμενο σε ένα διαφορετικό ταξίδι

 

Η Μανιώ η  Γαλατσάνα"  και το έθιμο ξεκινάει ένα διαφορετικό ταξίδι

Σήμερα ξεκινάει ένα διαφορετικό ταξίδι. Ένα ταξίδι που έχει σχέση μ' ένα άλλο είδος γραφής, το παραμύθι. Το νέο μου βιβλίο έχει τίτλο"Μανιώ η Γαλατσάνα" και πρόκειται για ένα ιστορικό παραμύθι της περιοχής της Γαλάτιστας. Παίρνοντας ως αφόρμηση το δημοτικό τραγούδι "Η Μανιώ" και το έθιμο - δρώμενο που εδώ και χρόνια πραγματοποιείται στη γειτονική κωμόπολη, έπιασα το μολύβι και άρχισα να γράφω αυτό που παρουσιάζω

επίσημα μέσω του διαδικτύου. Είναι ένα αλλιώτικο εγχείρημα που ελπίζω να πετύχει, αλλά κυρίως να διαβαστεί από πολλούς.
Τα αντίτυπα της 1ης έκδοσης θα διανεμηθούν δωρεάν στα δημοτικά σχολεία και γυμνάσια της Χαλκιδικής, σε δημοτικές βιβλιοθήκες, στα δημοτικά ραδιόφωνα της χώρας, σε συνεργάτες, σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς, στους δήμους και στην περιοχή της Χαλκιδικής.
Πέρα όμως από το τελικό συγγραφικό αποτέλεσμα υπάρχουν κάποιοι που με στήριξαν προκειμένου να εκδοθεί, τους οποίους θα αναφέρω γιατί χωρίς αυτούς το παρόν πόνημα θα ήταν μόνο στα χειρόγραφά μου.

Αρχικά πρέπει να ευχαριστήσω την Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, και ιδιαίτερα τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Ιωάννη Γιώργου, ο οποίος με στηρίζει σε όλες μου τις προσπάθειες, συγγραφικές και μη. Στη συνέχεια την κ. Αβέρη, Πρόεδρο Κοινοφελούς Επιχείρησης Δήμου Πολυγύρου και τον κ.Σιμώνη, Αντιδήμαρχο Ανθεμούντα για τις πολύτιμες πληροφορίες και τη βοήθειά τους στην καταγραφή των εθίμων και της παράδοσης  της περιοχής.
Επίσης τον κ. Πάνα Απόστολο, βουλευτή Χαλκιδικής για τη συνδρομή του και την ενασχόλησή με την παράδοση του τόπου. Τέλος το Σύλλογο Τεχνών Γαλάτιστας "Οι Ανθεμούσες" για την εικονογράφηση του βιβλίου.
Για το τέλος άφησα τους ανθρώπους που εδώ και χρόνια βρίσκονται κοντά μου και με διορθώνουν, με στηρίζουν, με εμψυχώνουν και με βοηθούν για να βελτιωθώ και να γίνω καλύτερος στη συγγραφή όλων των προσπαθειών μου.
Πρώτα θα ευχαριστήσω την οικογένειά μου που δέχονται αγόγγυστα τη "λόξα" μου για γράψιμο, έπειτα τον κ. Σταύρο Πατρικιάδη για τις γνώσεις του, στη συνέχεια τη συνάδερφο, συνοδοιπόρο και φίλη Βέρα Σερασίδου, μετά το Θείο μου Βαγγέλη Αρβανίτη για τις πολύτιμες διορθώσεις και συμβουλές και τέλος τη φιλόλογο κ. Μαρία Σαράφη και τον κ. Γιώργο Διαμαντουλάκη που επιμελείται όλες τις γραφικές προσπάθειές μου μέχρι τώρα.
Κλείνοντας αυτό το κείμενο θα ήθελα να αναφερθώ και στον εκδοτικό οίκο των Αδερφών Κυριακίδη που εξέδωσαν το παραμύθι μου. Πέρα από την υπέροχη δουλειά που φαίνεται από μακριά, τύπωσαν το βιβλίο και θα βρίσκεται στις προθήκες των βιβλιοπωλείων μετά τις 30 Οκτωβρίου.
Υ.Γ.1 Το συγκεκριμένο πόνημα το έλεγξε φιλολογικά  και η φίλη μου η Αθανασία Μπέλμπα.
Υ.Γ.2 Είναι αφιερωμένο σε 4 ανθρώπους που πέρασαν από το διάβα της ζωής μου και άφησαν τη δικιά τους πινελιά στη μνήμη μου.

 
Χρήστος Φυλαχτός