29.1.23

Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Περ.Κεντρ. Μακεδονίας (27/1/23) - Ναι στους 4 Κυκλικούς Κόμβους της Νικήτης - Η απόφαση .

 


Στη Θεσσαλονίκη σήμερα 27 Ιανουαρίου 2023, ημέρα Παρασκευή και ώρα 09:00 π.μ. πραγματοποιήθηκε «με τηλεδιάσκεψη» η 1η τακτική συνεδρίαση του έτους 2023 της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ...

 H Αποφασίζει ομόφωνα

Εγκρίνει τα μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας στα πλαίσια κατασκευής του έργου “Αναγκαίες κυκλοφοριακές και

αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις στον κεντρικό δρόμο της Νικήτης” του Δήμου Σιθωνίας Ν. Χαλκιδικής.

Οι ρυθμίσεις αφορούν στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού αλλά και κατευθύνσεων και στην επιβολή περιορισμών και απαγορεύσεων κυκλοφορίας.

Συναινεί στην κατασκευή τεσσάρων κυκλικών κόμβων, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν ισάριθμες υφιστάμενες ισόπεδες διασταυρώσεις του κεντρικού άξονα της Νικήτης με σημαντικές κάθετες οδούς, με ταυτόχρονη ανάπλαση του κεντρικού άξονα στα οδικά του τμήματα μεταξύ των νέων κυκλικών κόμβων.

Συνοδευτικά των παραπάνω έργων -όπως αναφέρει και στην εισήγηση της υπηρεσίαςμελετάται ανάπλαση των καθέτων οδών καθώς και δύο άλλων οδών που συμβάλλουν στις παραπάνω κάθετες και στον κεντρικό άξονα της Νικήτης και συμφωνεί με την αναγκαιότητα κατασκευής του επί της Επαρχιακής Οδού Κυκλώματος Σιθωνίας, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

 η ίδια η γεωμετρία των κυκλικών κόμβων επιβάλει στα οχήματα μείωση ταχυτήτων, τόσο κατά την είσοδο και έξοδο τους από αυτούς, όσο και κατά την κίνηση εντός του κυκλικού δακτυλίου. Με την υιοθέτηση χαμηλών ταχυτήτων, οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί, αφενός με τα υπόλοιπα οχήματα και αφετέρου με τους ευάλωτους οχημάτων, οι οδηγοί χρειάζεται να προσέχουν μόνο τα αυτοκίνητα στα αριστερά τους.

Παράλληλα μειώνονται τα σημεία εμπλοκής και εξαλείφονται οι συγκρούσεις λόγω αριστερών στροφών.  οι περιπτώσεις εμπλοκής λόγω διασταύρωσης, οι οποίες οδηγούν σε επικίνδυνες κάθετες πλαγιομετωπικές συγκρούσεις, εξαλείφονται πλήρως, λόγω της γεωμετρίας των κυκλικών κόμβων. 

Ως άμεση συνέπεια όλων των παραπάνω προκύπτει η αύξηση της οδικής ασφάλειας, με τη μείωση τόσο του αριθμού των ατυχημάτων όσο και της σοβαρότητάς τους παράλληλα, η ασφάλεια που παρέχουν οι κυκλικοί κόμβοι επηρεάζει, εκτός από τους οδηγούς, τους πεζούς χρήστες του κόμβου. Ειδικότερα, με τη χρήση των διαχωριστικών νησίδων παρέχεται στους πεζούς η δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τη διέλευση της οδού σε δύο φάσεις, σε κάθε μία από τι οποίες είναι επικεντρωμένοι σε μία μόνο κατεύθυνση κίνησης της κυκλοφορίας. Επιπρόσθετα, οι εγκάρσιες στην οδό αποστάσεις που πρέπει να διανύσει ο πεζός επί του οδοστρώματος είναι μικρότερε από τις αντίστοιχες σε μία τυπική σηματοδοτημένη διασταύρωση. το γεγονός ότι οι κυκλικοί κόμβοι διασφαλίζουν μεγαλύτερη ασφάλεια από απλούς σηματοδοτημένους κόμβους, επιβεβαιώνεται από πλήθος ερευνών που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη και την Αμερική

Για όλους τους παραπάνω λόγους κρίνεται ότι η κατασκευή των τεσσάρων κυκλικών κόμβων πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.

Οι κυκλικοί κόμβοι θα κατασκευαστούν εντός του Οικισμού της Νικήτης επι της Επαρχιακής Οδού Πολυγύρου – Αγίου Νικολάου Κυκλώματος Σιθωνίας με τις Δημοτικές Οδούς που διασχίζουν την Νικήτη.

 Ο Δήμος Σιθωνίας γνωρίζοντας τις τοπικές συνθήκες και ανάγκες της ευρύτερης περιοχής, τους κυκλοφοριακούς φόρτους, τις επιτρεπόμενες κινήσεις οχημάτων και πεζών στις δημοτικές οδούς προχώρησε σε σύνταξη μελέτης , προκειμένου να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τη μέγιστη οδική ασφάλεια οι δημότες - χρήστες του κόμβου.

Η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής -και με βάση την εισήγηση της υπηρεσίας μας- αφορά αποκλειστικά: στην αναγκαιότητα κατασκευής των τεσσάρων κυκλικών κόμβων, όπως αυτοί μελετήθηκαν και εγκρίθηκαν από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σιθωνίας.

Η κατασκευή και η εφαρμογή της μελέτης κατασκευής των κυκλικών κόμβων επιβαρύνει τον Δήμο Σιθωνίας. 

Η συντήρηση αυτού βαρύνει αποκλειστικά το Δήμο Σιθωνίας.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με την αντίστοιχη κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση που θα εφαρμοστεί περιγράφονται αναλυτικά στην Τεχνική Έκθεση και αποτυπώνονται με λεπτομέρεια στα σχετικά σχέδια της υπηρεσίας.

H παρούσα απόφαση αφού συντάχθηκε, διαβάστηκε και βεβαιώθηκε, υπογράφεται ως

ακολούθως:

 Ο Πρόεδρος της Τα Μέλη

 Επιτροπής Ποιότητας Ζωής



 Παρίσης Μπίλλιας Η Γραμματέας

 Μυρωνίδου Ελένη

Η ΑΠΌΦΑΣΗ εδω


ΣΧΕΤΙΚΟ   

http://sithonianews.blogspot.com/2017/11/blog-post_350.html

Οι τέσσερις κυκλικοί κόμβοι (roundabout) που θα αποσυμφορήσουν το φανάρι ταλαιπωρίας της Νικήτης Χαλκιδικής (φωτο).

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 27-11-17 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σιθωνίας ενημερωτική συνάντηση για τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη - πρόταση η  οποία  θα αποσυμφορήσει  σημαντικά   το τεράστιο  κυκλοφοριακό πρόβλημα   των φαναριών της Νικήτης  που   παρουσιάζεται κυρίως τα Σαββατοκύριακα για 
4 μηνες της τουριστικής σεζόν, και θα λύσει οριστικά τό πρόβλημα των φαναριών τους υπόλοιπους μήνες.
 Στην Συνάντηση καλέστηκαν μηχανικοί να τοποθετηθούν πάνω  στην  προσωρινή μελέτη  για  τους 4 κόμβους  και οι δημοτικοί Σύμβουλοι. 
Αρχίζοντας  την ενημέρωση ο Δήμαρχος Σιθωνίας κ.Τζίτζιος   ανέφερε.
Η αρμοδιότητα του έργου δεν είναι του Δήμου Σιθωνίας αλλά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,η οποία το έβαλε σε  προτεραιότητα με προγραμματική σύμβαση της ΠΚΜ και του Δήμου Σιθωνίας  κόστους 4 εκατομυρίων . Δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
Είχε προτείνει στον Περιφεριάρχη κ. Τζιτσικώστα να γίνουν κάθετες υπόγειες και άνω διαβάσεις αλλά υπήρχε πρόβλημα με τα ρέματα. Έκανε  νέα πρόταση για τέσσερις κυκλικούς  κόμβους (roundabout)  κατα μήκος του δρόμου . Η μελέτη θα προβλέπει και 4 κάθετες βελτιώσεις των δρόμων καθώς και 320 θέσεις στάθμευσης.
Τι προβλέπει αυτή η πρόταση που παρουσιάσθηκε σήμερα 
Όπως ανέφεραν οι μελετητές  κ. Στρακάλης και Καραμπατάκης η οποίοι δεν έχουν λάβει κάποια αμοιβή σύμφωνα με τον Δήμαρχο οι κυκλικοί κόμβοι θα έιναι 4.

1) ένας κυκλικός στην αρχή της εισόδου της Νικήτης όπου υπάρχει και ο παλιός επαρχιακός. Θα εξυπηρετήσει στην είσοδο και έξοδο των αυτοκινήτων από το πάνω  μέρος του χωριού, ο δρόμος θα βελτιωθεί και με φωτισμό μέχρι την έξοδο μετά το γήπεδο στον 4ο κυκλικό κόμβο (περιοχή Μασούτη)
ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ
Με κίτρινο χρώμα τα πεζοδρόμια 

2) Κυκλικός κόμβος Φανάρια Νικήτης Θα υπάρχουν stop στον κάθετο δρόμο , η προτεραιότητα θα  είναι σε αυτούς που θα είναι μέσα στον κόμβο και έτσι θα υπάρχει συνεχής ροή αυτοκινήτων στον κεντρικό δρόμο.
ΦΑΝΑΡΙ ΝΙΚΗΤΗΣ

3) Κυκλικός κόμβος μετά τα φανάρια κάτω από το γήπεδο Νικήτης που κατεβαίνει ο δρόμος για παραλία Νικήτης .
ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΗΠΕΔΟΥ
4) Κυκλικός κόμβος στη περιοχή Μασούτη. Δύσκολη περιοχή προτείνεται κόμβος σε σχήμα οβάλ. Εδώ τίθεται και το μεγάλο πρόβλημα της ασφάλειας λόγω του παλιού επαρχιακού που θα επικοινωνεί με το πάνω χωριό και τον 1ο κόμβο καθώς και ότι είναι περιοχή με επιχειρήσεις.
ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣΟΥΤΗ

Ο κυκλικοί κόμβοι θα έχουν διάμετρο 26 μέτρα. Η άλλη διάμετρος είναι 40 μέτρα και δεν είναι εφαρμόσιμη.
Οι μελετητές και ο Δήμαρχος τόνισαν ότι δεν λύνεται το πρόβλημα οριστικά για το καλοκαίρι αλλά βελτιώνεται η κατάσταση σημαντικά.
Ο Δήμαρχος κ.Τζίτζιος απάντησε σε ερώτησεις.
Για  την διασταύρωση Νικήτης-Αγ. Νικολάου- Ν.Μαρμαρά  που υπάρχει και εκεί μποτιλιάρισμα στην επιστροφή από τη πλευρά του Ν.Μαρμαρά το έχει υπόψιν η Περιφέρεια για μελλοντική κατασκευή κόμβου και εκεί.
Το έργο θα είναι μία εργολαβία και θα τελειώσει σε δύο καλοκαίρια αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, υπάρχει η γραφειοκρατία των εγκρίσεων και απο το ελεγκτικό συμβούλιο.
Από την πλευρά της μείζωνος αντιπολίτευσης ο κ.Ληστής ανέφερε ότι ο Δήμαρχος παίρνει πρωτοβουλίες μόνος του δεν ενημερώνει το Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο στο παρελθόν ασχολήθηκε για το πρόβλημα των φαναριών.
Υπήρχε μια επιφυλακτικότητα από πλευράς μηχανικών και του εκπροσώπου του εμπορικού κόσμου, γενικώς όμως όλλοι θέλουν να γίνει  το πρώτο βήμα αν και υπηρξε μεγάλη αδράνεια πολλά χρόνια. 
Αρνητικός στα πάντα ο τ. Πρόεδρος της Νικήτης Μ.Αναγνωστάρας που προέβλεψε την πλήρη αποτυχία.
Στον Δήμο Σιθωνίας στην αίθουσα συνεδριάσεων θα αναρτηθεί η πρόταση με τους κόμβους ώστε να υπάρξουν προτάσεις βελτίωσης πριν την οριστική μελέτη.
Απο πλευράς χρηματοδότησης και εκτέλεσης της προγραμματικής
συμφωνίας αναφέρθηκαν υπάλληλοι της Π.Ε. Χαλκιδικής , ο Δ/ντης Τεχν.Υπηρεσιών κ. Μυγδάνης και η κ Συρδάρη εκ μέρους του Αντιπεριφεριάρχη.




Περιοχή πριν φανάρια στο Δημαρχείο