Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα στοιχίσει τη Γερμανία πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας, εκτιμά έκθεση του Ινστιτούτου για την Εργασία και το Επάγγελμα. Επιδοτήσεις 1 δις για παραγωγή μπαταριών διαθέτει το Βερολίνο.
«Μέχρι το 2035 θα χαθούν σχεδόν 114.000 θέσεις εργασίας λόγω της μετάβασης της παραγωγής από τους κινητήρες
εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση». Οι ειδικοί του δημόσιου ερευνητικού κέντρου, που υπάγεται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Απασχόλησης (ΒΑ), υπολογίζουν τις απώλειες για τη γερμανική οικονομία στα 20 δις ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,6% επί του γερμανικού ΑΕΠ. Ας σημειωθεί ότι σήμερα απασχολούνται στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τους προμηθευτές της περισσότεροι από 800.000 εργαζόμενοι.
Λιγότερο προσωπικό απαιτεί η κατασκευή ηλεκτροκίνητων
Ο κύριος λόγος για τη σημαντική μείωση των θέσεων εργασίας είναι ότι η παραγωγή ηλεκτροκινητήρων είναι λιγότερο πολύπλοκη με σαφώς λιγότερα εξαρτήματα από ότι οι κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης. Κατά συνέπεια η παραγωγή τους απαιτεί λιγότερο προσωπικό. Η πρόγνωση των συντακτών της έκθεσης στηρίζεται στην υπόθεση εργασίας ότι μέχρι το 2035 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους θα βρίσκεται στο 23% επί του συνόλου. Σε περίπτωση που τα ηλεκτροκίνητα είναι εν τέλει περισσότερα, τότε οι αρνητικές επιπτώσεις στη γερμανική αγορά εργασίας θα είναι αντίστοιχα μεγαλύτερες.
Για να αποτρέψει την περικοπή δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια η γερμανική κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες για να ξεκινήσει δυναμικά η εγχώρια παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το Βερολίνο ανησυχεί μήπως χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε περίπτωση που οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμήσουν να εισάγουν μπαταρίες από ασιατικές χώρες αντί να τις παράγουν οι ίδιες. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Οικονομίας διαθέτει οικονομική βοήθεια 1 δις ευρώ σε όσους γερμανούς κατασκευαστές σχεδιάζουν την παραγωγή μπαταριών. Ο αρμόδιος υπουργός Πέτερ Αλτμάιερ τοποθετεί πάντως την έναρξη παραγωγής στο 2021. Προς το παρόν γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συζητούν ακόμα τη δημιουργία κοινοπραξιών.
Αλεξάντρα Μπάκματς (dpa), Ρενέ Βάγκνερ (Reuters)
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος