10.11.20

Ποια προϊόντα απαγορεύεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ από 11-11-20 μέχρι τις 30 Νοεμβρίου προκειμένου να μην δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

 

Στη δημοσιότητα δόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση με τη λίστα των προϊόντων που απαγορεύεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ από αύριο έως και τις 30 Νοεμβρίου 2020.

Σημειώνεται πως η κυβέρνηση προέβη σε αυτή την κίνηση ύστερα από αίτημα του εμπορικού κόσμου, αίτημα το οποίο ήταν κοινό αυτή τη φορά από τους μικρούς και τους μεγάλους του κλάδου, προκειμένου να μην δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού

Η απόφαση υπεγράφη σήμερα το πρωί και σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, θα ισχύει για όσο διάστημα είναι κλειστά τα εμπορικά καταστήματα.

Στην ίδια απόφαση προβλέπεται και η λειτουργία των σούπερ μάρκετ την Κυριακή 15 Νοεμβρίου από τις 9:00 έως τις 17:00.


Μεταξύ των προϊόντων που θα σταματήσουν να πωλούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο διαρκεί το lockdown είναι βιβλία, παιχνίδια, μικροσυσκευές, χριστουγεννιάτικα, ένδυση, υπόδηση, είδη σπιτιού, γραφική ύλη κοκ,

Αναλυτικά όπως ορίζει η υπουργική απόφαση «τα καταστήματα τροφίμων (super market) απαγορεύεται να πωλούν, με εξαίρεση το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα προϊόντα υπό τους κατωτέρω Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων:

α) Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.41,

β) λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.42,

γ) λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.43,

δ) λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.51,

ε) λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.53,

στ) λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.54,

ζ) λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα, εξαιρουμένων των ανταλλακτικών (π.χ. λαμπτήρες), του λιανικού εμπορίου σαρώθρων για οικιακή καθαριότητα (ΚΑΔ 47.59.58.35), καθώς και του λιανικού εμπορίου σκουπών και βουρτσών για την οικιακή καθαριότητα (ΚΑΔ 47.59.58.37)/ΚΑΔ 47.59,

η) λιανικό εμπόριο βιβλίων σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.61,

θ) λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.65,

ι) λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα, με εξαίρεση τα καλσόν (ΚΑΔ 47.71.71.43)/ΚΑΔ 47.71, και

ια) λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα/ΚΑΔ 47.72.

Επίσης σύμφωνα με την υπουργική απόφαση πλέον θα μπορούν να εισέρχονται στα σούπερ μάρκετ 4 άτομα έως 100 τμ και ένα άτομο για κάθε 10 τμ επιπλέον. Αυτά οφείλουν να τηρούν απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ τους. Επίσης ζητείται να υπάρχει ειδική απολύμανση σε τροχήλατα και μη καρότσια/καλάθια, όπου υφίστανται.

Επίσης η υπουργική απόφαση ορίζει πως τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν ανοιχτά την ερχόμενη Κυριακή 15 Νοεμβρίου από  9:00 έως 17:00.

Δείτε ΕΔΩτο ΦΕΚ

Τι λένε τα σούπερ μάρκετ

Εκπρόσωποι μεγάλων αλυσίδων λιανικής με τους οποίους επικοινώνησε νωρίτετα το Νewmoney έλεγαν ότι περίμεναν τη δημοσίευση της απόφασης, αν και ήδη είχαν δρομολογήσει τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα κλείνοντας ολόκληρους διαδρόμους και τμήματα των καταστημάτων.

Σημείωναν δε πως η κίνηση είναι υπερβολική με δεδομένο ότι οι συγκεκριμένοι τομείς προϊόντων δεν αποτελούν μεγάλο κομμάτι στο τζίρο τους.

Παρ’ όλα αυτά η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, έπειτα και απ’ τις διαμαρτυρίες της ΕΣΕΕ που εκπροσωπεί κυρίως τις μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις που σήμερα έχουν αναστείλει τις δραστηριότητες τους λόγω του lockdown,  έκρινε ότι όντως εγείρεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν διαρκή αγαθά μόνο μέσα από το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων ή ακόμα και μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών.

Σε κάθε περίπτωση όμως τα προϊόντα θα πρέπει να αποστέλλονται στο σπίτι και όχι να παραλαμβάνονται απ’ το κατάστημα καθώς και πάλι θα υπήρχε θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Ένα σκεπτικό εξάλλου που βάρυνε και στο να μην επιτραπεί η λειτουργία των pick up points, όπως ζητούσαν εξάλλου μεγάλες αλυσίδες προκειμένου να αποφευχθεί η τεράστια πίεση στο αποκαλούμενο «last mile», τις παραδόσεις δηλαδή, που θα δημιουργούσε τον κίνδυνο επανάληψης των μεγάλων καθυστερήσεων κατά το πρώτο lockdown.

 

με πληροφορίες και από  newmoney.gr