30.10.18

Στις Βρυξέλλες κλείνουν τις λακκούβες δρόμων με... λουλούδια μεχρι να αναλάβουν δράση οι αρχές (φωτο) - Στη Χαλκιδική 400 σημεία καρμανιόλες στους δρόμους, τα περισσότερα σε νομό , περιμένουν το πρόγραμμα των επεμβάσεων

«Αφήστε να λουλούδια να μιλήσουν» είναι το μότο κατοίκου σε προάστιο των Βρυξελλών, ο οποίος αποφάσισε να κλείσει τις λακκούβες στους δρόμους με λουλούδια μέχρι να αναλάβουν δράση οι αρχές.
Η Κεντρική Μακεδονία, λόγω και της μεγάλης γεωγραφικής της έκτασης, είναι η περιφέρεια η οποία συγκεντρώνει 1.008 επικίνδυνα σημεία στο οδικό της δίκτυο, καθώς μόνο στη Χαλκιδική εντοπίστηκαν 400, σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Έθνος».  *Τα περισσότερα σε νομό στην Ελλάδα και πολλά  χωρίς προειδοποίηση .

Επεμβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου, τα οποία βρίσκονται στο «κόκκινο» από πλευράς τροχαίων και επικινδυνότητας, ξεμπλοκάρει η χρηματοδότηση, η οποία αναμένεται να εγκριθεί το προσεχές διάστημα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ).
Πρόκειται για έργα σε οδικούς άξονες που εκτείνονται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και προτείνονται από 60 μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο του προγράμματος δράσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που διαχειρίζεται η Εγνατία Οδός ΑΕ και ξεκίνησε το 2011.
Η Κεντρική Μακεδονία, λόγω και της μεγάλης γεωγραφικής της έκτασης, είναι η περιφέρεια η οποία συγκεντρώνει 1.008 επικίνδυνα σημεία στο οδικό της δίκτυο, καθώς μόνο στη Χαλκιδική εντοπίστηκαν 400, σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Έθνος».
Ακολουθούν η Αττική με 673, η Πελοπόννησος με 619 και υψηλότερη συγκέντρωση στην περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας (146), και η Ανατολική Μακεδονία – Θράκη με 607, εκ των οποίων τα περισσότερα στον Έβρο (144).
Από τη νησιωτική χώρα, στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εντοπίστηκαν 471 επικίνδυνα σημεία, στην Κρήτη 457 και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 366.
Το πρόγραμμα των επεμβάσεων στο σύνολο των 7.000 σημείων εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες από τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ενώ αναμένεται η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών με την οποία θα ανατεθεί στην Εγνατία η αρμοδιότητα διοίκησης και εκτέλεσής του και η δυνατότητα να είναι φορέας κατασκευής ή υλοποίησης του έργου.
Το μοντέλο που θα ακολουθήσει θα είναι η υλοποίηση των επεμβάσεων από την ίδια την Εγνατία στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, ενώ για τις υπόλοιπες περιοχές θα υπογραφούν προγραμματικές συμβάσεις με τις κατά τόπους περιφέρειες.
Να σημειωθεί ότι οι επαρχιακές οδοί είναι τα τμήματα του οδικού δικτύου στα οποία συμβαίνουν τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Βάσει των στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μόνο 8% των ατυχημάτων συμβαίνουν σε αυτοκινητόδρομους, με το 55% να καταγράφονται στο επαρχιακό δίκτυο και το 37% σε αστικές περιοχές.
Στο πλαίσιο του προγράμματος μελετήθηκαν 80 οδικοί άξονες συνολικού μήκους 15.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4.500 στο εθνικό οδικό δίκτυο και τα 10.500 στο επαρχιακό, με στόχο να εντοπιστούν οι θέσεις μειωμένης οδικής ασφάλειας.