23.2.22

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στις διεθνείς εκθέσεις για τον τουρισμό αρχής γενομένης από την EXPO του Ντουμπάι. Στο Περιστέρι στην World Tourism Expo 1 - 3 Απριλίου θα συμμετέχει και ο Δήμος Σιθωνίας !

 


Με τη συμμετοχή της σε περισσότερες από 20 διεθνείς εκθέσεις το 2022, αρχής γενομένης από την EXPO του Ντουμπάι, «επανέρχεται δια ζώσης στις εκθεσιακές διοργανώσεις του εξωτερικού» η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μετά την αναγκαστική απουσία της, λόγω πανδημίας, όπως γνωστοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος. Συνεργαζόμενη με το «Enterprise Greece», τη «Fraport Greece», τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού και το υπουργείο Τουρισμού, η Περιφέρεια θα επιδιώξει την ευρύτερη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με νέα αεροπορικά δρομολόγια, «γέφυρες» και προς νέες αγορές, ενώ παράλληλα θα συμμετάσχει στην παγκόσμια έκθεση EXPO του Ντουμπάι, από τις 25 ώς τις 27 Φεβρουαρίου, σε εκθεσιακές διοργανώσεις σε Σόφια, Βουκουρέστι, Χέρνινγκ (Δανία), Μόσχα, Παρίσι, Νάπολη και Ρίμινι, Κρακοβίτσα, Πολωνία, Πράγα, Ιαπωνία, Βελιγράδι, Τελ Αβίβ, Βρυξέλλες, Σίδνεϊ, Μαϊάμι, Λευκωσία, Κίνα, Φρανκφούρτη, Παρίσι, Λονδίνο, Βαρσοβία, αλλά και στη «δική μας» Philoxenia.

'Οπως ανέφερε ο κ.Θάνος, κατά τη διάρκεια σημερινής συνάντησης εργασίας, οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας περιλαμβάνουν ακόμα τη στενή συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) για δράσεις προβολής στη «Seatrade Cruise Global» στο Μαϊάμι, τη φιλοξενία επαγγελματιών τουρισμού, την προβολή της Θεσσαλονίκης ως προορισμού και στην κινηματογραφική αγορά, μέσω του Film Office, μεταξύ άλλων στην έκθεση MIPTV 2022 στις Κάννες, την ανάδειξη των δυνατοτήτων της στα social media, αλλά και την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού. 

«Είμαστε πολύ κοντά στην πιστοποίηση από το Συμβούλιο της Ευρώπης της πολιτιστικής διαδρομής των βημάτων του Αποστόλου Παύλου» γνωστοποίησε και πρόσθεσε ότι στον σχεδιασμό της Περιφέρειας δεν περιλαμβάνονται μόνο δράσεις τουριστικής προβολής, αλλά και πρωτοβουλίες στον τομέα των υποδομών, μέσα από διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το νέο ΕΣΠΑ. Επιπλέον, βάσει νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, η Περιφέρεια θα μπορεί πλέον «να μπει σε συνθήκες (σχήματα) συγχρηματοδότησης για τον τουρισμό (έργων και δράσεων, από κοινού με τον ιδιωτικό τομέα), κάτι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί θα έχουμε τη δυνατότητα να προβάλουμε τον προορισμό πιο συγκροτημένα, ευέλικτα και στοχευμένα, σε συνεργασία με την αγορά και τους επαγγελματίες». 

Κατά τον κ. Θάνο, η Περιφέρεια στηρίζει ιδιαίτερα και τον τουρισμό MICE (συναντήσεων, ταξιδιών κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων) μέσα από δύο νέα πρότζεκτ, τα οποία παρουσίασε η γενική διευθύντρια του Thessaloniki Convention Bureau, Ελένη Σωτηρίου. Πρόκειται για την ημερίδα «Crossroads», η οποία θα έχει ως αντικείμενο τον συνεδριακό τουρισμό και θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 5 Απριλίου και το πρόγραμμα διεπιχειρησιακών συναντήσεων και ταξιδιών εξοικείωσης «Connect», που θα λάβει χώρα στις 8-10 Μαΐου, πριν η διοργάνωση «ταξιδέψει» στο εξωτερικό -πιθανώς στο Τελ Αβίβ ή εναλλακτικά στη Γερμανία- τον Δεκέμβριο ως «Connect on Road». Κατά την κ. Σωτηρίου, σε μια εποχή που υπάρχουν ακόμα ζητήματα διεθνούς αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλονίκης στην αγορά συνεδρίων, παρά τα σημαντικά  βήματα που έχουν γίνει, ο συνεδριακός τουρισμός στην πόλη επλήγη και πιθανώς θα ανακάμψει με μεγαλύτερη δυσκολία σε σχέση με άλλες μορφές τουρισμού. 



Γρ. Τάσιος: «Πιο ώριμοι από ποτέ» για κοινό τουριστικό προϊόν Θεσσαλονίκης- Χαλκιδικής

Ως ενιαίος τουριστικός προορισμός θα πρέπει να αντιμετωπίζονται πλέον η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική, όπως επισήμανε σε σύντομη παρέμβασή του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται ν' ανοίξει ο διάλογος για την παρουσίαση κοινού τουριστικού προϊόντος των δύο περιοχών: «Δεν υπάρχει πλέον κανένα νόημα να πηγαίνουμε έξω μόνοι μας, η Θεσσαλονίκη μόνη της και η Χαλκιδική μόνη της. Το έχουμε πράξει αρκετά τα τελευταία χρόνια (...) και νομίζω πως είμαστε πιο ώριμοι από ποτέ (...) να μπούμε σε άλλα μονοπάτια σε σχέση με τις συνέργειές μας, ώστε να παρουσιάζουμε ένα ενιαίο προϊόν» είπε, αναφέροντας ότι στο προϊόν αυτό πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο οι αεροπορικές αφίξεις μέσω του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όσο και ο οδικός τουρισμός, ο οποίος αποδίδει κι αυτός πολλές αφίξεις στην περιοχή. Πρόσθεσε πως φέτος ο ανταγωνισμός για  τον ελληνικό τουρισμό θα είναι πολύ μεγάλος, οπότε επιβάλλεται να υπάρξει συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων, ώστε να μη φύγουν οι νέες εθνικότητες που «κερδήθηκαν» το περασμένο καλοκαίρι στη Χαλκιδική, γιατί όπως ήρθαν αυτές οι αφίξεις, έτσι ξαφνικά μπορεί να χαθούν, αν δεν αναληφθεί δράση. 

Ο κ.Τάσιος επισήμανε ακόμα ότι τα στοιχεία περί ανάκαμψης της αεροπορικής επιβατικής κίνησης, που ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα η «Fraport Greece» (http://www.amna.gr/macedonia/article/625894/Pros-16-nea-aeroporika-dromologia-sto-aerodromio-Makedonia-to-2022) «δικαίωσαν τις προσδοκίες ολονών μας, πριν από 5-6 χρόνια, ότι το αεροδρόμιό μας θα αποκτήσει επιτέλους μια διαχείριση, που θα δώσει νέα προοπτική για τον τουρισμό. Είμαστε ένα δύσκολο αεροδρόμιο, σε μια περιοχή που δεν καλύπτει μόνο τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη Χαλκιδική, την Πιερία και ευρύτερα την Κεντρική Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα και τα στατιστικά που είδαμε σήμερα, μας κάνουν ακόμα πιο αισιόδοξους για το μέλλον» σημείωσε, προσθέτοντας πάντως ότι οι αφίξεις από νέες εθνικότητες, που «ανακάλυψαν» την περιοχή, χάρη και στις νέες πτήσεις,  «δεν έχουν ακόμα αποτυπωθεί απόλυτα στις διανυκτερεύσεις του νομού Χαλκιδικής, χρειάζεται χρόνος». 

Το νέο τουριστικό πόρταλ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεοδνίας, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το φετινό καλοκαίρι (ήδη λειτουργεί πιλοτικά από τον Ιανουάριο), παρουσίασε στη συνάντηση εργασίας ο Κωνσταντίνος Νάσιας της «Εxcel Software». Το νέο πόρταλ είναι δίγλωσσο, αφού το περιεχόμενό του προσφέρεται στα ελληνικά και τα αγγλικά (σύντομα και στα γερμανικά), ενώ μπορεί να «σηκώσει» απεριόριστο αριθμό γλωσσών. Μεταξύ άλλων, στο πόρταλ παρέχονται χρήσιμα στατιστικά στοιχεία για τον τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία, με δυνατότητα συγκρίσεων μεταξύ ετών και χωρών προέλευσης τουριστών, τα οποία είναι ανοιχτά και προσβάσιμα σε όλους και όχι μόνο στους επαγγελματίες του τουρισμού.

Τη συνάντηση εργασίας διοργάνωσε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, η Fraport Greece, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Thessaloniki Convention Bureau.__


amna.gr



Συμμετοχή του Δήμου Σιθωνίας στη 1η μεγάλη διεθνής τουριστική έκθεση στη χώρα «World Tourism Expo»

Ένα μέγιστης σημασίας γεγονός για την τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα και διεθνώς, έρχεται στην Αθήνα την ερχόμενη άνοιξη για να σηματοδοτήσει τη φυγή προς τα εμπρός της βαριάς βιομηχανίας της χώρας στη μετα-Covid περίοδο.

Η έκθεση στο iexpo στο Περιστέρι θα τονώσει το ενδιαφέρον για τον εισερχόμενο τουρισμό, αλλά και για τον εσωτερικό τουρισμό, ο οποίος υπήρξε το σημείο «κλειδί» για πολλούς προορισμούς τη δύσκολη αυτή περίοδο της πανδημίας. 

Μια έκθεση που αναμένεται να αποτελέσει θεσμό προορισμών, θεματικών μορφών τουρισμού, ελληνικών προϊόντων, αλλά και τουριστικών αγορών του εξωτερικού, δίνοντας ώθηση στην αγορά και προβάλλοντας όλα τα είδη τουρισμού που μπορούν να συμβάλουν στην προσπάθεια για 365 μέρες τουρισμό στην Ελλάδα.   

Ο Δήμος Σιθωνίας, λοιπόν έπειτα από πολλά χρόνια απουσίας στον χώρο πρωτοπορεί και αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο συμμετέχοντας δυναμικά στο μεγαλύτερο γεγονός για τον κλάδο  του τουρισμού, το οποίο δεν είναι άλλο από την διεθνή έκθεση τουρισμού «wte” η οποία θα λάβει χώρα στην Αθήνα από τις 1 έως τις 3 Απριλίου 2022.

Βασικός στόχος του Δήμου Σιθωνίας είναι και θα συνεχίσει να είναι η μέγιστη δυνατή προβολή της περιοχής και η γνωριμία με ξένους εμπορικούς επισκέπτες, αλλά και με μεμονωμένους τουρίστες, επιδιώκοντας την εξωστρέφεια, τη δυναμική παρουσία του δήμου μας και την ουσιαστική διείσδυση στο χάρτη της τουριστικής αγοράς, καθώς και τη συστηματική προβολή του, τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Μέσω του πλούσιου υλικού μας θα αναδειχθούν οι δυνατότητες της Σιθωνίας για έναν ιδανικό προορισμό, ο οποίος πέρα από φυσικές ομορφιές που έχει να επιδείξει στους επισκέπτες του, θα γνωρίσει και τα  «άγνωστα» σε πολλούς ιστορικά αξιοθέατα και τοποθεσίες,  συνδυάζοντας τον πολιτισμό, την παράδοση, τα μοναδικά τοπία, τις  υπέροχες παραλίες αλλά και τις υπέροχες γεύσεις της περιοχής, στηρίζοντας παράλληλα και τους επαγγελματίες του κλάδου. 

Κυπαρίσσης Ντέμπλας



Διιεθνής τουριιστική έκθεση "World Tourism Expo", 1-3 Απριλίου 2022


Η World Tourism Expo, θα διεξαχθεί στις 1 με 3 Απριλίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου και στο Mact Expo Center και έρχεται για να τονώσει την τουριστική αγορά σε όλες τις εκφάνσεις της διαθέτοντας Β2Β, αλλά και B2C χαρακτηριστικά. Η παρουσίαση σε μία έκθεση που αναμένεται να αποτελέσει θεσμό, προορισμών, θεματικών μορφών τουρισμού, ελληνικών προϊόντων, αλλά και τουριστικών αγορών του εξωτερικού θα δώσει ώθηση συνολικά στην αγορά «χωρίς να μένει κανείς πίσω», όπως μας παρότρυνε πρόσφατα και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού. Θα είναι η πρώτη -αναλογικά σε μέγεθος- έκθεση στην Ελλάδα που θα πραγματοποιηθεί με υβριδικό τρόπο, δια ζώσης και ψηφιακά, με στόχο να αντληθούν τα μέγιστα οφέλη για τους εκθέτες και τους επισκέπτες και να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα που παρέχουν και οι δύο εκθεσιακές μέθοδοι.


Στη WTE ενώνουν τις δυνάμεις τους ελληνικοί και ξένοι τουριστικοί προορισμοί, τα νησιά της Ελλάδας, ο Θεματικός Τουρισμός, η Γαστρονομία, ο Οίνος.


Ο Θεματικός Τουρισμός θα έχει κεντρικό ρόλο στη WTE, καθώς θα παρουσιαστούν όλες οι μορφές εναλλακτικού τουρισμού που παρέχει η χώρα ανά την επικράτεια και οι δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Οι μορφές θεματικού τουρισμού που θα φιλοξενηθούν είναι:


City Break

Αθλητικός Τουρισμός

Γεωτουρισμός

Εκπαιδευτικός Τουρισμός

Θαλάσσιος Τουρισμός

Θρησκευτικός και Προσκυνηματικός Τουρισμός

Πολιτιστικός Τουρισμός

Συνεδριακός Τουρισμός

Τουρισμός Υγείας και Ευεξίας

Τουρισμός Υπαίθρου

Υπαίθριες Δραστηριότητες

Χειμερινός Τουρισμός & Χιονοδρομικός Τουρισμός

Οι νησιωτικοί προορισμοί θα έχουν την ευκαιρία στην WTE να γνωστοποιήσουν σε επαγγελματίες και ιδιώτες τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τα αξιοθέατα, τις παροχές που προσφέρουν στους ταξιδιώτες και να προβάλλουν τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις δίνοντάς τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με μεγάλους tour operators από 25 χώρες.


Ξεχωριστό section της WTE θα αποτελέσει η γαστρονομία, τη στιγμή που η ελληνική κουζίνα κερδίζει όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στο διεθνές μαγειρικό στερέωμα, ενώ η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού αποτελεί στοίχημα για πολλές περιοχές της χώρας. Την ίδια ώρα οι παραγωγοί θα έρθουν σε άμεση επαφή με τον τουριστικό κλάδο, πάντα με στόχο τη μεγαλύτερη διείσδυση των τοπικών ελληνικών προϊόντων στο τουριστικό προϊόν της χώρας.


Ο οίνος, ο ζύθος και τα αποστάγματα θα έχουν το δικό τους αποκλειστικό section στην WTE, όπου οι παραγωγοί και οι φορείς τους θα έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να παρουσιάσουν τις μοναδικές δημιουργίες τους στο κοινό, αλλά και τους δρόμους του κρασιού, τα επισκέψιμα οινοποιία και ζυθοποιίες.


Για όλα τα sections της WTE θα διοργανωθούν στο περιθώριο της έκθεσης B2B συναντήσεις με tour operators και επαγγελματιών του θεματικού τουρισμού από 25 χώρες και πλέον, πέραν των επιχειρήσεων και φορέων που δραστηριοποιούνται εντός της Ελλάδας. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν σημαντικά συνέδρια με πολλές εκπλήξεις, λεπτομέρειες για τα οποία θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. Ελπίζουμε πως οι Περιφέρειες, οι Δήμοι και τα Επιμελητήρια θα ανταποκριθούν σε αυτό το σημαντικό γεγονός. Σημειώνεται πως τα συνέδρια θα μπορεί να τα παρακολουθήσει κανείς όχι μόνο δια ζώσης, αλλά και διαδικτυακά, χάρη στις δυνατότητες που προσφέρει το Mact Expo Center.