Tα βασικά συμπεράσματα έρευνας που διενήργησε η Horwath HTL, διεθνής συμβουλευτική εταιρεία με εξειδίκευση στον τουρισμό, από τις 8 έως τις 22 Ιουνίου
Ανάμεσα σε 8 προορισμούς της Μεσογείου, με πρώτη σε προτίμηση την Ισπανία (22,04%), η Ελλάδα διατηρεί την 3η θέση προτίμησης διακοπών (15,01%), ελάχιστα πίσω από την Ιταλία (15,70%)
Οι πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί της Ελλάδας είναι: Χαλκιδική (18,35%), Κρήτη (15,60%), Σαντορίνη (13,76%), Κέρκυρα και Μύκονος (11,93%), Ρόδος (11,01%).
Δύο στους τρεις δυνητικούς επισκέπτες της χώρας μας
δηλώνουν έτοιμοι να ταξιδέψουν σε ορίζοντα 2 έως 4 μηνών μετά την άρση των περιορισμών στις χώρες τους και σε προορισμούς με αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας, όπως δηλαδή η Ελλάδα. Πρώτος σε προτίμηση προορισμός πάντως προκύπτει πως είναι η Ισπανία, δεύτερος η Ιταλία και τρίτη η Ελλάδα. Αυτά είναι κάποια από τα βασικά συμπεράσματα έρευνας που διενήργησε η Horwath HTL, διεθνής συμβουλευτική εταιρεία με εξειδίκευση στον τουρισμό, από τις 8 έως τις 22 Ιουνίου σε 1.000 ερωτηθέντες, από 12 αγορές εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας (Γερμανία, Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Δανία, Ισραήλ, Ολλανδία και Σουηδία).
Σύμφωνα με τα ευρήματα της Horwath, πάνω από τα 2/3 των ερωτηθέντων αισθάνονται αισιόδοξα για το μέλλον του τουρισμού και τα ταξίδια.
Με την άρση των απαγορεύσεων, το 61% των ερωτηθέντων επιθυμεί να ταξιδέψει για διακοπές σε λιγότερο από 4 μήνες, και εξ αυτών το 30,44% από τους ερωτηθέντες επιθυμεί να ταξιδέψει σε διάστημα έως 2 μήνες. Το 52,48% απάντησε πως επιθυμεί το ταξίδι αυτό να είναι στο εξωτερικό και το 63,91% δηλώνει πως αισθάνεται ασφαλές για να ταξιδέψει με αεροπλάνο.
Για τον σχεδιασμό του ταξιδιού τους, οι ερωτηθέντες απαντούν πως θα συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με την πορεία της πανδημίας στη χώρα που θα επισκεφθούν (38,86%), για τα μέτρα που έχουν λάβει τα ξενοδοχεία και οι προορισμοί (33,11%), και θα λάβουν υπόψη τους τις ταξιδιωτικές οδηγίες που έχουν εκδώσει οι χώρες διαμονής τους (30,76%).
Αυτό που θα τους κάνει να λάβουν την τελική τους απόφαση και να ταξιδέψουν είναι ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση της χώρας που θα επισκεφθούν διαχειρίστηκε την πανδημία (26,34%), τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί (24,52%), καθώς και οι υποδομές υγείας των προορισμών. Κλασικά κριτήρια επιλογής, όπως τα τοπικά αξιοθέατα (13,45%) και οι ανταγωνιστικές τιμές σε πακέτα διακοπών (11,57%), δεν φαίνεται να είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής, τουλάχιστον για την τουριστική περίοδο του 2020, σημειώνει η Horwath.
Το 45,10% των ερωτηθέντων θα προτιμήσει ξενοδοχειακό κατάλυμα για τη διαμονή του (25,21% ανεξάρτητο ξενοδοχείο, 19,89% ξενοδοχείο που να ανήκει σε διεθνή αλυσίδα). Το 27,02% θα επιλέξει ενοικιαζόμενα δωμάτια και βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενώ άλλο ένα 27,88% θα επιλέξει να διανυκτερεύσει σε σπίτι οικογένειας ή φίλων.
Ανάμεσα σε 8 προορισμούς της Μεσογείου, με πρώτη σε προτίμηση την Ισπανία (22,04%), η Ελλάδα διατηρεί την 3η θέση προτίμησης διακοπών (15,01%), ελάχιστα πίσω από την Ιταλία (15,70%) που, παρά τη σφοδρότητα της πανδημίας, διατηρεί, όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, πολύ ισχυρό brandname.
Οι υπόλοιποι προορισμοί με σειρά προτίμησης είναι: Πορτογαλία (12,12%), Κροατία (8,13%), Τουρκία (4,2%), Κύπρος (4,68%), Αίγυπτος (3,58%). Οι πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί της Ελλάδας είναι: Χαλκιδική (18,35%), Κρήτη (15,60%), Σαντορίνη (13,76%), Κέρκυρα και Μύκονος (11,93%), Ρόδος (11,01%). Αλλοι ελληνικοί προορισμοί που προέκυψαν από την έρευνα είναι διάφορα νησιά του Ιονίου (4,59%), των Κυκλάδων (3,67%), η Κως (3,67%) και η Πελοπόννησος (2,75%).
Ο Ξενοφών Πετρόπουλος, διευθυντής της Horwath HT στην Ελλάδα, εκτιμά πως η έρευνα «επιβεβαιώνει το γεγονός πως η κρίση της πανδημίας είναι πρωτίστως κρίση εμπιστοσύνης και έτσι οι πρώτες αφίξεις του Ιουλίου θα διαδραματίσουν τον σημαντικότερο παράγοντα διαχείρισης της φήμης του ελληνικού τουρισμού, καθώς οι επισκέπτες θα επικοινωνήσουν την εμπειρία τους σε κοινωνικά δίκτυα, φίλους και γνωστούς».