Είναι άμεση η ανάγκη επανεναρξης της δημοτικής-αστικής συγκοινωνίας η οποία διακόπηκε εδώ και εφτα μήνες.Οι δημότες των χωριών που εξυπηρετούσαν τα λεωφορεία του Δημου, παραμένουν με δεμενα τα χερια.
Η Δημοτική Συγκοινωνία ξεκίνησε το 2008 και αποτελει μια μικρή αλλά αναγκαία βοήθεια στους δημότες, εργαζόμενους και συνταξιούχους, που δεν μπορεί να καταναλώνουν καύσιμα ή να πληρώνουν ταξί για τις μετακινήσεις τους, ή να βασίζονται μόνο στα αραιά
δρομολόγια του ΚΤΕΛ για να μεταβαίνουν στο Νοσοκομείο ή τις Δημόσιες και Δημοτικές υπηρεσίες.Τα δρομολόγια που ειχαν επιλεγεί εξυπηρετούσαν τα απομονωμένα και μικρά χωριά του Δήμου, δρομολόγια που από μόνα τους δεν μπορουν να υλοποιηθούν από τα ΚΤΕΛ, λόγω μικρής ανταπόκρισης από το επιβατικό κοινό.
Οι κάτοικοι για παράδειγμα του Ταξιάρχη εδώ και σχεδον ενα χρόνο δεν έχουν συγκοινωνία με τα ΚΤΕΛ. Σταμάτησαν λοιπόν τα δρομολόγια, η Δημοτική Συγκοινωνία έχει χρόνια να ανεβεί επάνω στο χωριό και όσοι δεν έχουν μέσο μεταφοράς μεταφέρονται στο Πολύγυρο μόνο με ταξί και κόστος πάνω από 20€ ανά διαδρομή (πάνε έλα δηλαδή 40€).
Για την συνέχιση βέβαια της υπηρεσίας αυτής προς τους δημότες, απαιτείται πλεον ο εκσυγχρονισμός των μέσων της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Τα μεγάλα υπερσύγχρονα λεωφορεία που απέκτησε με το προγραμμα Θησέας ο Δήμος μας, ειλικρινά σαπίζουν στο ορχο οχημάτων στα Παλιά Σφαγεια.
Μια πραγματικά αξιόπιστη εναλλακτική επιλογή μετακίνησης στο Δήμο θα ήταν η προμήθεια νέων λεωφορείων μικρού μεγέθους (MiniBus) με χαμηλή ή και μηδενική κατανάλωση ρύπων με τακτικά δρομολόγια που να καλύπτουν το σύνολο του Δήμου και ίσως, γιατί όχι, ένα νέο “εξυπνο” τρόπο λειτουργίας (όπως ενημέρωση με τηλεματική στις στάσεις κ.α)
Είναι αυτονόητο οτι λόγω της κατάστασης με τον covid19, η Δημοτική Συγκοινωνία θα λειτουργεί τηρώντας αυστηρά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, με καθημερινό καθαρισμό και απολύμανση των οχημάτων, και με τους επιβάτες να τηρούν τα υποχρεωτικά μέτρα ατομικής προστασίας του ΕΟΔΥ με υποχρεωτική τη χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια της μετακίνησης και με το επιτρεπομενο ανώτατο όριο επιβατων στο λεωφορείο.
Ίσως για την Δημοτική Αρχή αυτά να φαίνονται εξωπραγματικά, όχι όμως, για πολλούς άλλους Δήμους στην Ελλάδα που τα έχουν ήδη υλοποιήσει και συνεχίζουν τα δρομολόγια με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Είναι κρίμα σήμερα για το Δήμο μας να μένουμε τόσο πολύ πισω, όταν έχουμε μπροστά μας το καλοκαίρι, το οποίο παρά την αδιαφορία της διοίκησης στο τουριστικό προϊόν, πάλι θα δεχθεί αρκετό κόσμο ο Δήμος μας.
Η Δημοτική Συγκοινωνία ήταν άρρηκτα δεμένη με την καλοκαιρινή περίοδο προ δεκαετίας αφού υπήρχαν καθημερινά δρομολόγια για τους δημοτες προς Παραλία Καλυβών, Γερακινή ,Τρίκορφο και Ψακούδια.
Το γενικό κοινωνικό όφελος από τη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας είναι αυτό της καλύτερης πρόσβασης του κοινού σε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος του Δήμου(νοσοκομείο, υπηρεσίες, εμπορικά καταστηματα, αναψυχή-θαλασσα-μπανιο κ.α.),
την αντιμετώπιση φαινομένων κοινωνικού και χωρικού αποκλεισμού ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ή κατοίκων συγκεκριμένων οικιστικών περιοχών περιορισμένης προσβασιμότητας.
Σφυρης Ιωαννης
Δημοτικός Σύμβουλος Μείζονος Μειοψηφιας Δήμου Πολυγύρου