29.7.21

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων για την καταγγελία ότι ξενοδόχος εγκατέλειψε ενοίκους του με κορωνοϊόσε Κέντρο Υγείας της Χαλκιδικής


 Αίσθηση έχει προκαλέσει η καταγγελία πως ιδιοκτήτης ξενοδοχείου στη Χαλκιδική έδιωξε άρον άρον 2 άτομα από το δωμάτιό τους όταν ενημερώθηκε πως ένα άτομο βρέθηκε θετικό στον κορωνοϊό, χωρίς να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία για μεταφορά τους σε ξενοδοχείο καραντίνας.

 Τα δύο άτομα σύμφωνα με τις καταγγελίες αναγκάστηκαν να περιμένουν για 19 ώρες σε παγκάκι έξω από το Κέντρο Υγείας το ασθενοφόρο για τη μεταφορά στο ξενοδοχείο καραντίνας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  (29.07.2021 July 29, 2021


Με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται σε «καταγγελία ότι ξενοδόχος εγκατέλειψε σε Κέντρο Υγείας ενοίκους του με κορωνοϊό», ( *στη Χαλκιδική) η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων μετά από ενημέρωση που είχε από τις Ξενοδοχειακές Ενώσεις – Μέλη της σε όλη τη χώρα, επισημαίνει τα εξής:



Ο αριθμός των πελατών των ξενοδοχείων που διαγιγνώσκονται θετικοί στον Covid-19 είναι εξαιρετικά μικρός και αυτό οφείλεται στην πιστή εφαρμογή των ιδιαίτερα αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων από τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων.


 

Δυστυχώς όμως η διαδικασία διαχείρισης των ελάχιστων αυτών περιπτώσεων είναι εξόχως δυσχερής και μάλιστα ανεξάρτητα αν το ξενοδοχείο διαθέτει βάσει νόμου (δυναμικότητας άνω των 50 δωματίων) γιατρό Covid ή όχι.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι αναγκαίες για την ορθή διαχείριση του κάθε περιστατικού, οδηγίες των αρμοδίων στελεχών της ΓΓΠΠ και του ΕΟΔΥ  είναι ασαφείς, ενώ ούτε η επικοινωνία είναι όσο άμεση και εύκολη θα έπρεπε – ειδικά τα Σαββατοκύριακα. 


Σημειώνεται πως η μεταφορά ενός πελάτη που διαγιγνώσκεται θετικός στον Covid-19 σε  ξενοδοχείο καραντίνας δεν είναι μια απλή υπόθεση. Θα πρέπει να έχει  προηγηθεί η καταχώρηση του θετικού αποτελέσματος του τεστ (rapid ή PCR) στην ειδική πλατφόρμα και στη συνέχεια να δοθεί σχετική εντολή – παραπεμπτικό από την αρμόδια αρχή, διαδικασία που είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και χρονοβόρα.


Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, μέσα στον πανικό και την απόγνωση, να έχουμε και το περιγραφόμενο στα παραπάνω δημοσιεύματα περιστατικό, να μην εφαρμόζεται δηλαδή το σχετικό πρωτόκολλο και ο πελάτης – ασθενής να οδηγείται στο Κέντρο Υγείας της περιοχής.

Για τους λόγους αυτούς η ΠΟΞ έχει ζητήσει τη δημιουργία ειδικού τηλεφωνικού αριθμού που θα λειτουργεί όλο το 24ωρο και στο οποίο θα μπορούν να απευθύνονται ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα κλπ ώστε η διαχείριση κρουσμάτων κορωνοϊού να γίνεται άμεσα και αποτελεσματικά.


Για την καλύτερη ενημέρωσή σας, σας επισυνάπτουμε σχετική επιστολή μας (28 Ιουλίου 2021) προς τους κ.κ.  υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και ΓΓ Πολιτικής Προστασίας Βασίλειο Παπαγεωργίου, με κοινοποίηση στον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη.


https://www.hhf.gr/