23.7.21

"ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ-ΤΡΥΠΗΤΗΣ-ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗΣ ΖΗΤΑ Ο ΑΠ.ΠΑΝΑΣ»

 ​

Ο Γραμματέας της Βουλής και Βουλευτής Χαλκιδικής με το Κίνημα Αλλαγής Πάνας Απόστολος έθεσε στη Βουλή το ζήτημα της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του οδικού δικτύου Πολυγύρου - Τρυπητής - Ουρανούπολης, καταθέτοντας Ερώτηση σε δύο Υπουργεία Εσωτερικών καθώς και Υποδομών και Μεταφορών.

Στην Ερώτησή του ο Βουλευτής τονίζει, πως  έχουν διενεργηθεί οι μελέτες τμημάτων του εν λόγω οδικού δικτύου και έχουν κατατεθεί στη Δ/νση Οδικών Υποδομών του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών εδώ και δύο πλέον χρόνια, αλλά το έργο μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει. Σημειώνει μάλιστα, ότι πρόκειται για ένα σημαντικό οδικό δίκτυο, που συνδέει την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τον Πολύγυρο με το λιμάνι της Τρυπητής και την Ουρανούπολη και θα εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό πολιτών αλλά και τουριστών.

Έτσι ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς, τους λόγους καθυστέρησης στην προώθηση των κατατεθέντων μελετών και παράλληλα να ορίσουν το ακριβές στάδιο του έργου στην παρούσα χρονική στιγμή, δίνοντας κι ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την  ολοκλήρωσή του.

Ο κ.Πάνας δήλωσε σχετικά :  «Η υποστήριξη των υποδομών της Χαλκιδικής είναι επίκαιρη περισσότερο από ποτέ και ενόψει της αξιοποίησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης για τη Χαλκιδική. Την ανάγκη αυτή, επεσήμανα και με την παρούσα κοινοβουλευτική μου παρέμβαση, ζητώντας σαφείς απαντήσεις για το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο που συνδέει την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής με την προ του Άθω περιοχή.» 


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

                                                                            ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς :
1) Εσωτερικών, κ.Βορίδη Μάκη
2) Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλή Κώστα
 
Θέμα : « Καθυστέρηση στην ολοκλήρωση οδικού δικτύου Πολυγύρου-Τρυπητής-Ουρανούπολης».
Κύριε Υπουργέ,
Η Χαλκιδική αποτελεί έναν από τους κατεξοχήν τουριστικούς προορισμούς της Β. Ελλάδας και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Ως τουριστικός όμως προορισμός, όφειλε να διαθέτει και κατάλληλο οδικό δίκτυο, προκείμενου να εξυπηρετεί τους επισκέπτες της και να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών της.
Δυστυχώς όμως, αρκετά οδικά της δίκτυα είναι ανεπαρκή με αρκετές κατασκευαστικές ατέλειες, ενώ λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας της πολλοί δρόμοι υφίστανται ακόμη και σήμερα πάνω σε παλαιά αγροτικά οδικά δίκτυα. Η ανάγκη για την υποστήριξη των υποδομών της είναι τώρα επίκαιρη περισσότερο από ποτέ και ενόψει της αξιοποίησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης για τη Χαλκιδική.
Σύμφωνα με το Δήμο Πολυγύρου, έχουν διενεργηθεί αρκετές οδικές μελέτες. Πολλές από αυτές έχουν καθυστερήσει σημαντικά, όπως η μελέτη που αφορά το οδικό δίκτυο από την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής τον Πολύγυρο μέχρι το λιμάνι της Τρυπητής και την Ουρανούπολη στην προ του Άθω περιοχή.
Η αρχική μελέτη και δημοπράτηση του έργου αρχικά διενεργήθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η εξέλιξή της παρακολουθούνταν από την ίδια την Περιφέρεια έως το  2008, αφού ολοκληρώθηκαν ορισμένες μελέτες τμημάτων. Έπειτα ανέλαβε το έργο εξολοκλήρου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο το 2010 ανέθεσε τη μελέτη ολοκλήρωσης του έργου, έπειτα από σχετικούς διαγωνισμούς σε μελετητές.
Το συγκεκριμένο δίκτυο έχει χωριστεί σε 3 οδικά τμήματα και οι σχετικές μελέτες έχουν κατατεθεί στη Δ/νση Οδικών Υποδομών του Υπ.Υποδομών και Μεταφορών εδώ και τρία χρόνια. Το πρώτο (1ο) τμήμα της μελέτης αφορά οδικό δίκτυο από τον Πολύγυρο μέχρι και το ρέμα Κούνδουρου(οικισμός Βράσταμα), το δεύτερο (2ο )τμήμα  από τα Βράσταμα μέχρι και την Ιερισσό και το τρίτο (3ο) τμήμα από την Ιερισσό μέχρι το λιμάνι της Τρυπητής και την Ουρανούπολή. Μεγαλύτερες καθυστερήσεις παρατηρούνται στο 3ο τμήμα του δικτύου.
Μάλιστα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες του 1ου και 2ου τμήματος (αλλά δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες του Κτηματολογίου, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διεργασίες της απαλλοτρίωσης και να προκηρυχθεί το έργο.)
Για το 3ο τμήμα, που περιλαμβάνει εργασίες από την περιοχή του Γοματίου, όλο το παραλιακό μέτωπο της περιοχής (περιοχή Δεβελίκι) μέχρι και τη «διώρυγα του Ξέρξη», δεν υπάρχει ακριβής εικόνα για την εξέλιξη της έγκρισης των βασικών και οριστικών μελετών.
Επειδή αποτελεί έναν σημαντικό οδικό άξονα που συνδέει την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τον Πολύγυρο με την προ του Άθω περιοχή και το λιμάνι της Τρυπητής που εξυπηρετεί το μοναδικό κατοικήσιμο νησί της Χαλκιδικής την Αμμουλιανή.
Επειδή πρέπει να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης για την υποστήριξη των υποδομών της Χαλκιδικής.
Επειδή είναι πρωταρχική η βέλτιστη εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών της.
Ερωτάσθε κ. κ. Υπουργοί:
 
1)Ποιο είναι  το ακριβές στάδιο του έργου την παρούσα χρονική στιγμή;
2)Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την  ολοκλήρωση του έργου καθώς και ποιοι είναι οι λόγοι της καθυστέρησης στην προώθηση των κατατεθέντων μελετών;
 
 
                                                                                              
  Ο Ερωτών  Βουλευτής Χαλκιδικής
 
                                                                                                            
 
                                                                                                                  Πάνας Απόστολος