Άνοιγμα στην Ιρλανδία κάνει ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής με μια νέα αεροπορική σύνδεση που ξεκινά την άνοιξη, ενώ σταθερά πρώτη αγορά για τη Χαλκιδική παραμένει η Γερμανία.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του οργανισμού, Γρηγόρης Τάσιος, στο πλαίσιο εκδήλωσης που έγινε στην 34η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia, “δεύτερη εθνικότητα για την Χαλκιδική είναι οι Βρετανοί – οι οποίοι
παρουσιάζονται “συγκρατημένοι” ως προς τις προκρατήσεις λόγω του Brexit – και ακολουθούν η Ολλανδία και το Βέλγιο σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό που έρχεται με αεροπλάνο”.
παρουσιάζονται “συγκρατημένοι” ως προς τις προκρατήσεις λόγω του Brexit – και ακολουθούν η Ολλανδία και το Βέλγιο σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό που έρχεται με αεροπλάνο”.
φωτο Ιωάννης Γιώργος |
Σε ό,τι αφορά τις οδικές αφίξεις, ο κ. Τάσιος, ανέφερε, ότι “φέτος ήταν πρώτη χώρα η Ρουμανία και ακολουθούν οι τουρίστες που προέρχονται από Σερβία, Βουλγαρία και Σκόπια”. Τόνισε, επίσης, πως αρχίζει να ανακάμπτει η αγορά της Ουκρανίας, ενώ “οι Ιταλοί παραμένουν σταθερή αξία τόσο σε ό,τι αφορά τον οδικό τουρισμό, όσο και τις αεροπορικές αφίξεις”.
Η μέχρι στιγμής εικόνα για την τουριστική κίνηση στη Χαλκιδική είναι καλή και φαίνεται ότι θα είναι εξίσου ικανοποιητική με πέρσι, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο. Στόχος του ΤΟΧ για το 2019 είναι να υλοποιηθούν δέκα από τις συνολικά 25 περιπατητικές διαδρομές που έχουν προγραμματιστεί για τη δημιουργία των ολοκληρωμένων δικτύων πεζοπορικών διαδρομών στη Χαλκιδική.
Σύμφωνα με τον κ.Τάσιο, ένας ακόμη στόχος για τον Οργανισμό Τουρισμού Χαλκιδικής είναι να αξιοποιηθεί ο τουρισμός τρίτης ηλικίας και να γίνουν ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Για τα έργα που είναι σε εξέλιξη μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής, Γιάννης Γιώργος, σημειώνοντας ότι το οδικό κύκλωμα που είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι περίπου 1.150 χλμ. εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου. “Τον Ιούνιο ξεκίνησαν τα έργα διαγράμμισης προϋπολογισμού πάνω από 1εκ ευρώ. Αναμένεται να ολοκληρωθούν περίπου στις αρχές του χρόνου.
Στο σύνολό του ο προϋπολογισμός του έργου συντήρησης του οδικού κυκλώματος, με κοπή χόρτων, διαγραμμίσεις αλλαγή στηθαίων, ηλεκτροφωτισμό κτλ, ανέρχεται στα 12 εκ ευρώ. Αυτά τα έργα θα υλοποιηθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2019”, είπε ο Αντιπεριφερειάρχης και πρόσθεσε ότι “επιπλέον, θα υλοποιηθεί ένα μεγάλο έργο στο φανάρι της Νικήτης, προϋπολογισμού 8,5 εκ.ευρώ”.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει», και με τη… βούλα!
Σοφία Χριστοφορίδου
makthes.gr
Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει, όπως επιβεβαιώνει έρευνα του κολεγίου Ανατόλια, που πραγματοποιήθηκε από τον Ιούλιο μέχρι τον Οκτώβριο σε δείγμα 800 ατόμων, οι περισσότεροι εκ των οποίων είτε είχαν έρθει και κατά το παρελθόν είτε σκοπεύουν να επιστρέψουν. Η έρευνα, που συγκρίνει τα χαρακτηριστικά δύο δημοφιλών προορισμών, Ρόδου και Χαλκιδικής, παρουσιάστηκε σήμερα στο πλαίσιο της Philoxenia.
Πιο συγκεκριμένα έξι στους δέκα επισκέπτες της Χαλκιδικής είχαν επισκεφτεί τον προορισμό τουλάχιστον μία ακόμη φορά (αντιθέτως στη Ρόδο επτά στους δέκα επισκέπτες βρέθηκαν στο νησί για πρώτη φορά). Με άλλα λόγια όποιος έρχεται μια φορά στη Χαλκιδική επιστρέφει, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις σε άλλο ερώτημα: δύο στους τρεις δηλώνουν ότι θα επισκέπτονταν τον προορισμό ξανά.
Σημαντικός παράγοντας για την επιλογή της Χαλκιδικής για τους περισσότερους είναι επειδή πρότειναν τον προορισμό συγγενείς και φίλοι (16,12%). Εξίσου σημαντικός παράγοντας για την τελική επιλογή της Χαλκιδικής ήταν η αναζήτηση στο διαδίκτυο (16,9%), αλλά και η ευκολία στην πρόσβαση (14%). Ο μέσος όρος παραμονής είναι πάνω από εννέα διανυκτερεύσεις.
Τέσσερις στους δέκα επισκέπτες της Χαλκιδικής έκλεισαν τις διακοπές τους μέσω tour operator, ένας στους πέντε απευθείας μέσω του ξενοδοχείου και πάνω από ένας στους τρεις online είτε μέσω διαδικτυακού πράκτορα (20%) είτε μέσω οnline tour operator. Η Χαλκιδική παρουσιάζει μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην προέλευση των επισκεπτών σε σχέση με τη Ρόδο, που είναι ένας παραδοσιακός προορισμός για μαζικό τουρισμό.
Ποιοι πάνε σε Χαλκιδική και ποιοι σε Ρόδο
Σύμφωνα με την έρευνα ένας στους πέντε τουρίστες που επισκέπτονται τη Χαλκιδική προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, ένας στους δέκα από τη Γερμανία, μικρότερα ποσοστά από άλλες χώρες (Ρωσία 5%, Γαλλία 4,4%) ενώ το 60% προέρχεται από άλλες χώρες.
Αντιθέτως στη Ρόδο ένας στους τρεις τουρίστες είναι Γερμανός, ένας στους πέντε Βρετανός, ένας στους δέκα Ρώσος, ενώ στην κατηγορία «άλλη χώρα» το ποσοστό είναι σχεδόν το μισό (37%) σε σχέση με την Χαλκιδική. Η Ρόδος, ως πιο ώριμη αγορά στο μαζικό τουρισμό, παρουσιάζει υψηλό ποσοστό all inclusive (19%), ενώ στη Χαλκιδική είναι μόνο 5%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύγκριση στο ποσοστό των τουριστών που επιλέγουν πακέτο ημιδιατροφής: στη Χαλκιδική είναι 82% ενώ στη Ρόδο 40%, αντιθέτως το Bed & Breakfast είναι 34%, όταν στη Χαλκιδική είναι 8%. Το μέσο κόστος του τουριστικού πακέτου στη Χαλκιδική ανά άτομο είναι 750 - 1.000 ευρώ για το 28% και έως 1.500 ευρώ για το 27%, ενώ ένας στους δέκα δαπανά πάνω από 1.500 ευρώ. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά και στη Ρόδο (25% πληρώνει 750-1.500 ευρώ και 26% έως 1.500 ευρώ).
Ρόδος και Χαλκιδική παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση στο ποσό που δαπανούν οι τουρίστες στις διακοπές τους. Συγκεκριμένα στη Χαλκιδική αυτοί που ξοδεύουν τα περισσότερα είναι οι Γερμανοί, οι Ρώσοι και οι Άγγλοι (283 ευρώ κατά μέσο όρο) και ακολουθούν Σέρβοι (276 ευρώ), Βούλγαροι (272 ευρώ) και τελευταίοι οι Γάλλοι (256 ευρώ).
Τα ποσά είναι σχεδόν διπλάσια στη Ρόδο, όπου οι Βρετανοί ξοδεύουν 445 ευρώ, οι Γερμανοί 439 ευρώ, οι Γάλλοι 435 ευρώ και οι Ρώσοι 425 ευρώ. Από τα χρήματα που ξοδεύουν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Χαλκιδική, το 41,5% διατίθεται για φαγητό και ποτά, 19,4% σε εκδρομές και δραστηριότητες και 21,8% σε αγορές.