Επί σειρά ετών, η διοίκηση του Δήμου Πολυγύρου λειτουργεί σε ένα ιδιότυπο καθεστώς αναφορικά με τις «εποχικές» προσλήψεις εργαζόμενων ορισμένου χρόνου. Οι αρχές της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης επανειλημμένα καταστρατηγούνται εγκαθιδρύοντας και συντηρώντας ένα
απαράδεκτο καθεστώς πελατειακών σχέσεων.
Παρότι ως γνωστόν οι προσλήψεις αυτές δεν ελέγχονται από το ΑΣΕΠ θα μπορούσε ο Δήμος να ακολουθεί αντίστοιχες διαδικασίες τόσο κατά τη φάση προκήρυξης διασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή δημοσιότητα όσο και κατά τη φάση αξιολόγησης των υποψηφίων βάζοντας εκ των προτέρων κριτήρια (κοινωνικά, εμπειρίας, μορφωτικά κ.α.) μοριοδότησης ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η ισονομία και η αξιοκρατία.
Ωστόσο, στον αντίποδα, η διοίκηση του Δήμου μας, δημιουργεί μία φάμπρικα εξαργύρωσης της υποχρέωσης συμμετοχής στο ψηφοδέλτιο του Δημάρχου, είτε δέσμευσης επανασυμμετοχής.
Προς αποφυγή παρερμηνειών, στηρίζουμε την πρόσληψη των υπαλλήλων και την κάλυψη των αναγκών του Δήμου σε προσωπικό, εκφράζοντας ωστόσο την κάθετη διαφωνία μας με την ακολουθούμενη διαδικασία.
Τι ισχύει στις προσλήψεις θέσεων εργασίας ορισμένου χρόνου στον Δήμο Πολυγύρου:
▪Ενώ φαινομενικά η ελάχιστη προβλεπόμενη προθεσμία για την προκήρυξη των θέσεων είναι επτά (7) ημερολογιακές ημέρες, συνήθως απομένουν στους υποψηφίους μόλις δύο-τρεις (2-3) εργάσιμες μέρες να υποβάλουν την αίτησή τους, αφού τυχαίνει πάντα να μεσολαβεί Σαββατοκύριακο ή/και κάποια αργία.
▪Η δημοσιοποίηση των σχετικών ανακοινώσεων στα Κοινωνικά Δίκτυα είναι ελλιπέστατη.
▪Δεν ακολουθείται καμία διαδικασία μοριοδότησης και κανένα αντικειμενικό κριτήριο αξιολόγησης.
▪Είναι πλέον καθεστώς η πλειοψηφία των προσληφθέντων να συσχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με στενούς συνεργάτες και συμβούλους του Δημάρχου, με υποψήφιους ή εν ενεργεία Δημοτικούς και Κοινοτικούς Συμβούλους της Δημοτικής Αρχής. Σύζυγοι, γονείς, τέκνα, αδέλφια στενών συνεργατών της διοίκησης λαμβάνουν πάντα μία θέση, αποκλείοντας έτσι δεκάδες άλλους πολίτες, από την ίση αντιμετώπιση στη διαδικασία πρόσληψης.
▪Οι περισσότεροι εκ των προσληφθέτων απασχολούνται σε θέσεις τελείως διαφορετικές από αυτές για τις οποίες προσλήφθηκαν (π.χ. υδρονομείς και οδοκαθαριστές απασχολούνται σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων και αμείβονται με καθεστώς ανθυγιεινής εργασίας). Το αποτέλεσμα είναι σήμερα να προσλαμβάνονται δεκάδες υπάλληλοι σε θέσεις που απαιτούνται μόνο τυπικά προσόντα (Απολυτήριο Γυμνασίου) για να χρησιμοποιηθούν σε καίριες διοικητικές θέσεις βγάζοντας εκτός διαδικασίας συμπολίτες μας με πολύ περισσότερα προσόντα.
Τι θα όφειλε να ισχύει:
▪Μεγαλύτερο εύρος προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμων, ώστε να είναι δυνατή η συγκέντρωση όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους. Ειδικά εν μέσω πανδημίας, με τις υπηρεσίες να υπολειτουργούν, το διάστημα υποβολής αιτήσεων θα έπρεπε να είναι εμφανώς εκτενέστερο.
▪Η δημοσιοποίηση των προκηρύξεων θα έπρεπε να είναι η μέγιστη δυνατή χρησιμοποιώντας πέραν της ιστοσελίδας του Δήμου, το Δημοτικό ραδιόφωνο, τα κοινωνικά δίκτυα κλπ. Όταν πρόκειται να προβληθεί ένα “έργο” του Δημάρχου, οι κοινοποιήσεις και τα διθυραμβικά σχόλια κατακλύζουν το διαδίκτυο, όταν όμως πρόκειται για προσλήψεις, ξάφνου (!) επικρατεί σιγή ιχθύος.
▪Να τίθενται σαφή κριτήρια μοριοδότησης ώστε να διασφαλίζεται η αξιοκρατία.
Μπορεί οι προσλήψεις να είναι στα όρια της νομιμότητας, όμως δεν παύει να δημιουργεί εντυπώσεις ο συσχετισμός των προσληφθέντων με τη Διοικούσα Αρχή. Ακόμη, είναι γεγονός ότι αρκετοί πολίτες αποθαρρύνονται από αυτήν την άνιση μεταχείριση που δεν προβαίνουν καν στην υποβολή αίτησης, για λόγους αξιοπρέπειας.
Εν κατακλείδι, μια σοβαρή δημοτική αρχή, μετά από δέκα (10) χρόνια διοίκησης θα όφειλε να έχει κάνει προγραμματισμό στελέχωσης του Δήμου με μόνιμο ή έκτακτο προσωπικό ακολουθώντας διαδικασίες ΑΣΕΠ διασφαλίζοντας τη Διαφάνεια, την Ισονομία και την Αξιοκρατία.
Για το “Ανεξάρτητο Ψηφοδέλτιο”, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι:
Αβέρης Αθανάσιος
Γκλάβας Γεώργιος
Τσινάς Αργύριος
Σφυρής Ιωάννης
Γιαλιάς Νικόλαος
Για τη “Συνεργασία Πολιτών”, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι:
Κυργιαφίνης Δημήτρης
Γιάννος Τάσος
Καλλιμάνης Γιώργος
Λαφαζάνης Βασίλης
Για το “Σχέδιο 63100”, οι Σύμβουλοι Κοινότητας Πολυγύρου:
Εμμανουήλ Γιώργος
Καλαϊτζής Αργύρης
Φαρδογιάννης Βασίλης
Οι Σύμβουλοι Κοινότητας Γαλάτιστας:
Κουτζιαρής Γιώργος
Σπανός Αστέριος
Η Σύμβουλος Κοινότητας Μεταμόρφωσης:
Βασιλειάδου Στέλλα
Οι Σύμβουλοι Κοινότητας Ορμύλιας:
Λελεγιάννης Γιάννης
Νικολαΐδου Αλεξάνδρα
Ο Σύμβουλος Κοινότητας Ριζών:
Πλευρίτης Αναστάσιος
Παρότι ως γνωστόν οι προσλήψεις αυτές δεν ελέγχονται από το ΑΣΕΠ θα μπορούσε ο Δήμος να ακολουθεί αντίστοιχες διαδικασίες τόσο κατά τη φάση προκήρυξης διασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή δημοσιότητα όσο και κατά τη φάση αξιολόγησης των υποψηφίων βάζοντας εκ των προτέρων κριτήρια (κοινωνικά, εμπειρίας, μορφωτικά κ.α.) μοριοδότησης ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η ισονομία και η αξιοκρατία.
Ωστόσο, στον αντίποδα, η διοίκηση του Δήμου μας, δημιουργεί μία φάμπρικα εξαργύρωσης της υποχρέωσης συμμετοχής στο ψηφοδέλτιο του Δημάρχου, είτε δέσμευσης επανασυμμετοχής.
Προς αποφυγή παρερμηνειών, στηρίζουμε την πρόσληψη των υπαλλήλων και την κάλυψη των αναγκών του Δήμου σε προσωπικό, εκφράζοντας ωστόσο την κάθετη διαφωνία μας με την ακολουθούμενη διαδικασία.
Τι ισχύει στις προσλήψεις θέσεων εργασίας ορισμένου χρόνου στον Δήμο Πολυγύρου:
▪Ενώ φαινομενικά η ελάχιστη προβλεπόμενη προθεσμία για την προκήρυξη των θέσεων είναι επτά (7) ημερολογιακές ημέρες, συνήθως απομένουν στους υποψηφίους μόλις δύο-τρεις (2-3) εργάσιμες μέρες να υποβάλουν την αίτησή τους, αφού τυχαίνει πάντα να μεσολαβεί Σαββατοκύριακο ή/και κάποια αργία.
▪Η δημοσιοποίηση των σχετικών ανακοινώσεων στα Κοινωνικά Δίκτυα είναι ελλιπέστατη.
▪Δεν ακολουθείται καμία διαδικασία μοριοδότησης και κανένα αντικειμενικό κριτήριο αξιολόγησης.
▪Είναι πλέον καθεστώς η πλειοψηφία των προσληφθέντων να συσχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με στενούς συνεργάτες και συμβούλους του Δημάρχου, με υποψήφιους ή εν ενεργεία Δημοτικούς και Κοινοτικούς Συμβούλους της Δημοτικής Αρχής. Σύζυγοι, γονείς, τέκνα, αδέλφια στενών συνεργατών της διοίκησης λαμβάνουν πάντα μία θέση, αποκλείοντας έτσι δεκάδες άλλους πολίτες, από την ίση αντιμετώπιση στη διαδικασία πρόσληψης.
▪Οι περισσότεροι εκ των προσληφθέτων απασχολούνται σε θέσεις τελείως διαφορετικές από αυτές για τις οποίες προσλήφθηκαν (π.χ. υδρονομείς και οδοκαθαριστές απασχολούνται σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων και αμείβονται με καθεστώς ανθυγιεινής εργασίας). Το αποτέλεσμα είναι σήμερα να προσλαμβάνονται δεκάδες υπάλληλοι σε θέσεις που απαιτούνται μόνο τυπικά προσόντα (Απολυτήριο Γυμνασίου) για να χρησιμοποιηθούν σε καίριες διοικητικές θέσεις βγάζοντας εκτός διαδικασίας συμπολίτες μας με πολύ περισσότερα προσόντα.
Τι θα όφειλε να ισχύει:
▪Μεγαλύτερο εύρος προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμων, ώστε να είναι δυνατή η συγκέντρωση όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους. Ειδικά εν μέσω πανδημίας, με τις υπηρεσίες να υπολειτουργούν, το διάστημα υποβολής αιτήσεων θα έπρεπε να είναι εμφανώς εκτενέστερο.
▪Η δημοσιοποίηση των προκηρύξεων θα έπρεπε να είναι η μέγιστη δυνατή χρησιμοποιώντας πέραν της ιστοσελίδας του Δήμου, το Δημοτικό ραδιόφωνο, τα κοινωνικά δίκτυα κλπ. Όταν πρόκειται να προβληθεί ένα “έργο” του Δημάρχου, οι κοινοποιήσεις και τα διθυραμβικά σχόλια κατακλύζουν το διαδίκτυο, όταν όμως πρόκειται για προσλήψεις, ξάφνου (!) επικρατεί σιγή ιχθύος.
▪Να τίθενται σαφή κριτήρια μοριοδότησης ώστε να διασφαλίζεται η αξιοκρατία.
Μπορεί οι προσλήψεις να είναι στα όρια της νομιμότητας, όμως δεν παύει να δημιουργεί εντυπώσεις ο συσχετισμός των προσληφθέντων με τη Διοικούσα Αρχή. Ακόμη, είναι γεγονός ότι αρκετοί πολίτες αποθαρρύνονται από αυτήν την άνιση μεταχείριση που δεν προβαίνουν καν στην υποβολή αίτησης, για λόγους αξιοπρέπειας.
Εν κατακλείδι, μια σοβαρή δημοτική αρχή, μετά από δέκα (10) χρόνια διοίκησης θα όφειλε να έχει κάνει προγραμματισμό στελέχωσης του Δήμου με μόνιμο ή έκτακτο προσωπικό ακολουθώντας διαδικασίες ΑΣΕΠ διασφαλίζοντας τη Διαφάνεια, την Ισονομία και την Αξιοκρατία.
Για το “Ανεξάρτητο Ψηφοδέλτιο”, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι:
Αβέρης Αθανάσιος
Γκλάβας Γεώργιος
Τσινάς Αργύριος
Σφυρής Ιωάννης
Γιαλιάς Νικόλαος
Για τη “Συνεργασία Πολιτών”, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι:
Κυργιαφίνης Δημήτρης
Γιάννος Τάσος
Καλλιμάνης Γιώργος
Λαφαζάνης Βασίλης
Για το “Σχέδιο 63100”, οι Σύμβουλοι Κοινότητας Πολυγύρου:
Εμμανουήλ Γιώργος
Καλαϊτζής Αργύρης
Φαρδογιάννης Βασίλης
Οι Σύμβουλοι Κοινότητας Γαλάτιστας:
Κουτζιαρής Γιώργος
Σπανός Αστέριος
Η Σύμβουλος Κοινότητας Μεταμόρφωσης:
Βασιλειάδου Στέλλα
Οι Σύμβουλοι Κοινότητας Ορμύλιας:
Λελεγιάννης Γιάννης
Νικολαΐδου Αλεξάνδρα
Ο Σύμβουλος Κοινότητας Ριζών:
Πλευρίτης Αναστάσιος