23.4.20

Ανδρέας Ανδρεάδης: Τα ξενοδοχεία θα ανοίξουν εάν…

«Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει κανένα ξενοδοχείο και ξενοδόχος, που θα επιλέξει να μην λειτουργήσει την εφετινή περίοδο, ακόμη και αρχές Σεπτεμβρίου, ακόμη και με μικρότερη δυναμικότητα, εάν πληρούνται μια σειρά προϋποθέσεων, που δεν αφορούν το ίδιο».


Την βαρυσήμαντη αυτή δήλωση κάνει στο money-tourism.gr, ο Ανδρέας Ανδρεάδης, διευθύνων σύμβουλος του SANI/IKOS GROUP και πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ, με αφορμή την τοποθέτησή του στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ εδώ, μαζί με σημαντικούς επιχειρηματίες, την  που δημιούργησε την εντύπωση ότι θα τα μεγάλα ξενοδοχεία, θα προτιμήσουν να παραμείνουν κλειστά φέτος.

Ο κ. Ανδρεάδης ξεκαθαρίζει ότι σε κάθε περίπτωση, ακόμη και οικονομικά, συμφέρει τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να λειτουργήσουν, ενώ θα προσφέρουν δουλειά στο προσωπικό τους και θα διατηρήσουν ζωντανή την σχέση τους με τους πελάτες, διασφαλίζοντας καλύτερη θέση εκκίνησης για το 2021.
Επιπροσθέτως, ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ, ξεκαθαρίζει ότι η απόφαση της λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων, όσο και αν αποτελεί επιλογή των ξενοδόχων, μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ ΕΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ, υπάρξει μια σειρά προϋποθέσεων.

Οι προυποθέσεις
Οι προϋποθέσεις αυτές, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, είναι οι ακόλουθες:

*πρωτόκολλο λειτουργίας των μονάδων, που θα διασφαλίσει απολύτως την υγεία των επισκεπτών, του προσωπικού και της τοπικής κοινωνίας.
*επανέναρξη των πτήσεων, καθώς αν επιβληθούν υπερβολικοί περιορισμοί, οι αεροπορικές εταιρίες δεν θα πετάξουν
*διαμόρφωση της ζήτησης σε ένα minimum, που θα διασφαλίσει έστω και χαμηλή, πλην όμως κανονική ροή κρατήσεων, που θα συντηρήσουν ξενοδοχεία και πτήσεις
consesus των τοπικών κοινωνιών, ειδικά των μικρών.
Αυτές οι προϋποθέσεις, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, θα καθορίσουν την λειτουργία ή μη των ξενοδοχείων, και όχι ο ξενοδόχος που θέλει να λειτουργήσει σε κάθε περίπτωση.




ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ανδρέας Ανδρεάδης, CEO Sani/Ikos Group
Εσωτερικός τουρισμός από τον Ιούλιο

Ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.
Φαίνεται πως είμαστε πολλές εβδομάδες μακριά από τη δραστική μείωση των κρουσμάτων. Χωρίς αυτήν είναι αδύνατον να υπάρξει ολική άρση των περιορισμών, ενώ διεθνείς μετακινήσεις θα επιτραπούν μόνο με τη δημιουργία και τυποποίηση υγειονομικών πρωτοκόλλων και συμφωνιών. Καθίσταται σαφές ότι αυτό απαιτεί σημαντικό επιπλέον χρόνο. 
Επομένως, για το 2020 το μόνο που λογικά μπορούμε να περιμένουμε είναι ένα περιορισμένο κύμα εσωτερικού τουρισμού μετά τον Ιούλιο, με μεγαλύτερες πιθανότητες λειτουργίας μικρών μονάδων. 
Αρα, σήμερα το πιο πιθανό σενάριο για τη μεγάλη πλειονότητα των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας προβλέπει σχεδόν ολική απώλεια του τζίρου (75% έως 100%). Τα μόνιμης λειτουργίας, δεδομένου ότι είχαν κάποιο τζίρο το πρώτο δίμηνο και ίσως και το τελευταίο τρίμηνο φέτος, πιθανόν να έχουν απώλειες κοντύτερα στο 50%, αλλά με μεγαλύτερα έξοδα. 
Παράλληλα, και το 2021 θα επηρεασθεί αναμφίβολα σε σημαντικό βαθμό, ίσως και με απώλειες μέχρι και 50% σε σχέση με το 2019. Απαιτείται, λοιπόν, ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Τα ελληνικά τουριστικά assets παραμένουν εξαιρετικά πολύτιμα και με πολύ καλές μεσοπρόθεσμες προοπτικές. Τα αναγκαία μέτρα, όπως ΣΕΤΕ, ΞΕΕ και ΠΟΞ αναφέρουν, πρέπει να ληφθούν όλα εντός του Ιουνίου.
Ζητούμενο είναι οι ενέσεις ρευστότητας και η υιοθέτηση του γαλλικού ή γερμανικού μοντέλου, δηλαδή της ευέλικτης εκ περιτροπής απασχόλησης, κατά ελάχιστο 20%, σε επιχειρήσεις με μεγάλη πτώση τζίρου. Αυτή θα συμπληρώνεται με επιδότηση των εργαζομένων με «κουπόνι εργασίας» ίσο με το επίδομα ανεργίας που θα δικαιούνταν. Ετσι θα αποφευχθούν μαζικές απολύσεις, θα διατηρηθεί η σχέση με την επιχείρηση και θα συμπληρωθεί το εισόδημά τους πάνω από το επίδομα ανεργίας. Απαραίτητη είναι επίσης η μείωση των φορολογικών συντελεστών και ιδιαίτερα του ΦΠΑ για μία τριετία, ώστε η χώρα να μπορέσει με επιθετικές τιμές να διεκδικήσει το 2021 και το 2022 μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.
 Παράλληλα, οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεξετάσουν το προϊόν και τη διάθεσή του. Οι ανάγκες της επόμενης μέρας απαιτούν δημιουργία επώνυμων, ποιοτικότερων –τεχνολογικά, οικολογικά και υγειονομικά– εξελιγμένων τουριστικών προϊόντων, με άμεση πρόσβαση στον τελικό καταναλωτή. Μαζί έρχονται εκτεταμένες εξελίξεις, εξαγορές και συνενώσεις. Παραμένω αισιόδοξος για το μέλλον του τουρισμού, του τουριστικού επιχειρηματία και του εργαζομένου. Η εξαιρετική εικόνα της χώρας στη διαχείριση της πανδημίας μάς δίνει ένα από τα καλύτερα pole positions στην κούρσα επανεκκίνησης.